hobbelende disco

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
albert

hobbelende disco

Bericht door albert »

Hoi allemaal

Met mijn Disco uit '90 heb ik het volgende probleem
Als ik bij een warme motor het gaspedaal loslaat en tevens bij het terugschakelen lijkt het net of ik in een hobbelplaard (HIHI,lol) zit. Bij het snel optrekken krijg ik het zelfde verschijnsel.
Ik moet wel toegeven dat ik op dit moment nog maar weinig verstand heb van een Laro so keep it simple

Groeten
Albert
Roland

Re: hobbelende disco

Bericht door Roland »

Het lijkt erop dat er iets mis is met de ontsteking. Controleer eens of je bougiekabels goed vastzitten. Wel bij het kapje wat over de bougie zit eraf trekken en niet zomaar in het midden van de kabel want anders riskeer je al een kabelbreuk (loopt die ook niet lekker van). Als je die kabel er toch af hebt liggen (een voor een) kijk dan ook eens naar de bougies en controleer of het dopje dat achter op de bougie zit goed vast zit. Dan kun je ook nog kijken naar je verdelerkap (scheur?) of vocht/aanslag aan de binnenkant en de rotor (dat draaiende ding onder de verdeelkap. Dan kun je nog naar de contactpunten kijken (als die erin zitten). Kijk of de contactvlakken nog mooi schoon zijn.
So far so good ? of So far not good ?, dan moeten we even verder kijken.
Succes.

P.s. dit alles wel bij stilstaande motor.
Jos

Bericht door Jos »

Heb je wel een bezine, of is het een diesel?
Gaat het hobbelen gepaard met lawaai of niet?
Heb je een handbak of een automaat?
Wat versta je precies onder hobbelen? Trilt de auto, of deint hij echt op en neer?

Beetje meer info graag, misschien kunnen we je dan beter helpen.

Groeten Jos
H.Nouwen

Bericht door H.Nouwen »

Is het geen kruiskoppeling? Of is het een motor geluid?
Ik heb eigenlijk net als jos meer info nodig om je te kunnen helpen.

Henk , 59' SII 88" ,Mathilda'
albert

Bericht door albert »

Ok ik ben wat vaag met de omschrijving van het probleem, maar bij deze nog een poging.
Als ik terugschakel in een versneling en dan snel het gaspedaal in trap gaat de auto tot ongeveer 2000 toeren hobbelen. Als ik het gaspedaal in de lage toeren snel loslaat krijg ik hetzelfde effect.

Oh ja, het is een diesel uitvoering
Roland

Bericht door Roland »

Tja je hoeft nu niet naar de bougies te kijken. Kijk nu maar eens naar vuil in de verstuivers (vooral als je met een bijna lege tank hebt rondgereden) en vergeet je dieselpomp niet na te kijken.
Plaats reactie