Ondanks dat de kabel heel is wil mijn km-teller niets aangeven. Nu heb ik hem vervangen door een ouder klokje dat ik nog had liggen. Dat ging dus 60 miles goed en nu ligt de wijzer daar ook in de hoek.
Kan het zijn dat mijn binnenkabel gewoon niet diep genoeg in de meter steekt (kabel is niet versleten op uiteinde, gat in meter ziet er ook goed uit) en is hier nog iets aan te doen, behalve een nieuwe kabel scoren.
Groet, Wilberth
die met al die flitskasten toch graag weet of hij 45 of 55 rijdt
(viend van me dacht het al te begrijpen: "Oohja, het is toch wel handig om te weten of je 90 of 110 rijdt" tsstsstss, hij had het bijna door... )
was idd ooit ook mijn conclusie: binnenkabel net een beetje te kort.
ik zette het dopje/clipje waarmee je de kabel op je klok zit ook nog extra vast met een tie-wrap.
volgens mij had ik ook nog het idee om het gat voor de binnenkabel onder bij de versn.bak iets minder diep te maken door er een spijkertje van een cm in te schuiven. ik weet niet meer of ik dat ook gedaan heb.
je moet nl wel goed controleren dat het geen doorlopend gat is. dan zou de binnekabel op een borstje moeten blijven hangen wat waarschijnlijk slijt.
Zit die binnenkabel er eigenlijk los in? Volgens mij kan hij er nl niet uit in de richting van de klok dus zal hij ergens op een borstje aanliggen. Maar hij lijkt er ook niet naar onder toe uit te kunnen (zie nl aan de kant van de klok ook een borstje zitten).
Ligt blijkbaar in ieder geval niet aan de klok, kan daar dus gerust de oorspronkelijke weer in zetten.
Ben eigenlijk geen groot fan van de tie-wrap oplossingen, maar een mens moet iets hè.
Zijn er eigenlijk verschillende kabels geweest? heb er nu een uit 1 stuk (RHD), maar heb ook wel eens gehoord van kabels in 2 delen. Is dit misschien een probleem van een bepaalde fabrikant? en zijn OEM duidelijk beter? geen idee wat er nu in zit, maar is duidelijk eens vervangen (nog nagenoeg nieuw in ieder geval).
nu weet ik het weer. er zit idd een messing busje om gekrompen aan de kant van de klok die moet zorgen dat de kabel niet weg zakt. daar zou je een (paar) ringetjes tussen kunnen doen.
de kabel kan er nl wel helemaal uit aan de kant van de klok. keer lekker invetten doet veel voor/tegen het schommelende-naald-syndroom.
de tie-wrap was er alleen voor om te zorgen dat de kabel niet (een beetje) van de klok af zou schieten wanneer je onder de motorkap perongeluk de km-kabel aanraakte. gebeurt nl 3 keer dan baal je weer behoorlijk dat je WEER je daschboard, heel voorzichtig, naar voren moet halen.