kopen freelender !!!!
kopen freelender !!!!
Wie kan mij helpen!!!!!!!!!!!
Ik ben voornemens een Land Rover Freelander te kopen.
type 1.8 benzine . Als ik al die verhalen lees van al die kracht bronnen. Tja, ben een beginner wil me geen buil vallen
A is dit een goede keus.'???
B waar moet ik op letten.
C Is het verstandig de auto particulier te kopen ?
gr R & B
Re: kopen freelender !!!!
Een Freelander van een partikulier heeft geen garantie, als je zelf wat kan niet zo erg maar als je naar de dealer moet...... daar zijn de prijzen afgestemd op de gemiddelde Range Rover.
Een 1.8i is niet zo heel sterk onderin, maar verder wel een fijne motor. Op toeren loopt ie lekker door. Vergeet niet dat de meeste Landrover rijders koppelkannonen gewend zijn, ook al zijn er niet veel PK's de meeste zijn erg sterk onderin. Ik kwam van een 190 PK sterke Td5 en heb nu weer een 190PK V8. Dus koopel beleving is relatief. Een freelander heeft zijn kracht bij hogere toeren. Hij verbruikte bij mij ongeveer 1 op 9, top rond de 160, comfortabele auto. De hartman cardon audioset is erg goed. Zwakke punten hebben iets met de visco-koppeling te maken en oudere modellen schijnen zwakke koppen of koppakkingen te hebben. Ik heb er nooit problemen mee gehad in 15.000 km.
Fred101
Een 1.8i is niet zo heel sterk onderin, maar verder wel een fijne motor. Op toeren loopt ie lekker door. Vergeet niet dat de meeste Landrover rijders koppelkannonen gewend zijn, ook al zijn er niet veel PK's de meeste zijn erg sterk onderin. Ik kwam van een 190 PK sterke Td5 en heb nu weer een 190PK V8. Dus koopel beleving is relatief. Een freelander heeft zijn kracht bij hogere toeren. Hij verbruikte bij mij ongeveer 1 op 9, top rond de 160, comfortabele auto. De hartman cardon audioset is erg goed. Zwakke punten hebben iets met de visco-koppeling te maken en oudere modellen schijnen zwakke koppen of koppakkingen te hebben. Ik heb er nooit problemen mee gehad in 15.000 km.
Fred101
Bedankt Fred,
Dat is ieder geval duidelijk.
Heb vrouw en kinderen van daar dat het ook gelijk een gezinsauto moet worden.
Een vraag, ik wilde zelf kijken voor een Freelander vanaf bjr 2000. hebben deze wagens vanaf dat jaar ook problemen met de visco-koppeling en zwakke koppen of koppakkingen.
gr R & B
Dat is ieder geval duidelijk.
Heb vrouw en kinderen van daar dat het ook gelijk een gezinsauto moet worden.
Een vraag, ik wilde zelf kijken voor een Freelander vanaf bjr 2000. hebben deze wagens vanaf dat jaar ook problemen met de visco-koppeling en zwakke koppen of koppakkingen.
gr R & B
als ik mij niet vergis zijn dit niet zo'n goede motoren, veel problemen met dat ze kappot gaan.
Kan mij vergissen, dus verbeter mij indien dit waar is.
misschien beter kijken naar een Td4, is een degelijke en goede motor.
Kan mij vergissen, dus verbeter mij indien dit waar is.
misschien beter kijken naar een Td4, is een degelijke en goede motor.
De problemen met de koppakking van de 1.8i motor van de Freelander zijn vanaf modeljaar 2001 nog niet helemaal verholpen, maar door de wijzigingen wel enorm afgenomen en is het probleem vroeger te herkennen waardoor de motor meestal nog gerepareerd kan worden.
Op internet zijn er meerdere websites over de K-serie problemen:
[home.austarnet.com.au]
De IRD en visco-koppeling problemen zijn vanaf modeljaar 2001 ook aangepakt. Door de overbrengingsverhouding tussen de voor en achterwielen te verlagen wordt de visco-koppeling minder belast en gaat daardoor veel langer mee.
Dat visco-koppelingen na verloop van tijd vast gaan staan is trouwens niet typisch Land Rover, elke auto met visco-koppeling zal er vroeg of laat mee te maken krijgen.
Met die wijziging is ook de lagering verbeterd van de IRD.
Dennis B.
Op internet zijn er meerdere websites over de K-serie problemen:
[home.austarnet.com.au]
De IRD en visco-koppeling problemen zijn vanaf modeljaar 2001 ook aangepakt. Door de overbrengingsverhouding tussen de voor en achterwielen te verlagen wordt de visco-koppeling minder belast en gaat daardoor veel langer mee.
Dat visco-koppelingen na verloop van tijd vast gaan staan is trouwens niet typisch Land Rover, elke auto met visco-koppeling zal er vroeg of laat mee te maken krijgen.
Met die wijziging is ook de lagering verbeterd van de IRD.
Dennis B.