Hallo,
Ik ben benieuwd hoe de RDW omgaat met een rangerover uit 78,
waar in engeland reeds een lpg installatie is ingebouwd.
In engeland staat er niks geen lpg vermeld op het kenteken volgens mij...
Dus doen ze erg moeilijk bij het keuren?
Iemand hier ervaring mee?
Groenten Henko
import range met lpg
Re: import range met lpg
Dat kan best een probleem geven, als er op het engelse kenteken als brandstof benzine staat vermeld. Er is dan namelijk een niet goedgekeurde gasinstallatie gemonteerd, en mag dus bij de naderlandse keuring ook niet in de auto zitten.
Of deze nog te keuren is...(bouwjaar tank, aard/uitvoering/samenstelling van de LPG installatie is ook nog maar de vraag, het is niet zeker dat de LPG installatie aan de huidige eisen voldoet, of zelfs ook maar een goedkeuring heeft.
Als er voor dit voertuig helemaal geen brandstof op het keneteken vermeld staat, hoeft het echter geen probleem te zijn, en wordt de LPG installatie volgens de huidige APK-regels beoordeeld.
Voor verdere vragen kun je gewoon bij het RDW (0900-0739 / www.rdw.nl) terecht.
Bart, van Partner
Of deze nog te keuren is...(bouwjaar tank, aard/uitvoering/samenstelling van de LPG installatie is ook nog maar de vraag, het is niet zeker dat de LPG installatie aan de huidige eisen voldoet, of zelfs ook maar een goedkeuring heeft.
Als er voor dit voertuig helemaal geen brandstof op het keneteken vermeld staat, hoeft het echter geen probleem te zijn, en wordt de LPG installatie volgens de huidige APK-regels beoordeeld.
Voor verdere vragen kun je gewoon bij het RDW (0900-0739 / www.rdw.nl) terecht.
Bart, van Partner
Re: import range met lpg
Hoi
Volgens mij moet in engeland een lpg installatie ook gekeurd worden. Als je een bewijs hebt dat de imnstallatie in GB wettelijk voldoet moeten ze hem in nl ook goedkeuren, wel kunnen ze van je verlangen om extra elektrische afsluiters ertussen te maken, maar dit is heel simpel.
groet frank
Volgens mij moet in engeland een lpg installatie ook gekeurd worden. Als je een bewijs hebt dat de imnstallatie in GB wettelijk voldoet moeten ze hem in nl ook goedkeuren, wel kunnen ze van je verlangen om extra elektrische afsluiters ertussen te maken, maar dit is heel simpel.
groet frank