Freelanderperikelen !@#$%

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
MKsIII

Freelanderperikelen !@#$%

Bericht door MKsIII »

Een paar maanden terug een freelander gekocht (1.8 benzine 5drs uit 2000), en alleen nog maar pech gehad.

Begon met een op hol geslagen alarm, dit is uiteindelijk verholpen, tevens werd nieuwe zekeringenkast geplaatst.

Twee weken daarna zekering gesprongen, vervangen, dag erna weer gesprongen, dus weer naar garage, probleem verholpen (oorzaak???).

Twee weken daarna: als de hill descent assistant wordt ingeschakeld brand het daarbij horende lampje op het dashbord niet meer. Tevens is ook mijn lampje achter de benzine indicator uitgevallen en een van mijn stadslichten (voor deze problemen gaat hij dinsdag weer naar de garage).

Dan is er ook nog mechanisch wat niet in orde: het rempedaal fibreert af en toe en er is een wat schokkend geluid te horen alof hij niet goed in de versnelling zit.

En sinds kort heb ik weer een nieuw geluidje wat me irriteerd: als ik optrek, en schakel van 3 naar 4, of even inhoud en daarna weer gas geef zonder te schakelen, hoor ik rechtsachterin (lijkt van buiten te komen) een droge tik (een beetje het geluid van de deurvergrendeling, maar die is het niet).

Is dit nou allemaal domme pech, of zit ik in een grote kettingreactie? Ik ben nu sterk aan het overwegen om de auto maar in te ruilen (de garage heeft trouwens netjes alle onkosten vergoed, inmiddels +- 2.000 )

Graag ontvang ik tips die me helpen bij het maken van een beslissing.

Groeten, Mischa
Nico Thiel

Re: Freelanderperikelen !@#$%

Bericht door Nico Thiel »

hoi Mischa
jammer voor je dat je zoveel pech hebt met je freelander
denk zelf dat de vorige eigenaar er mischien niet zo zuinig op is geweest
het overwegen is het zeker waardt om hem van de hand te doen vooral als je zelf niet zo technisch bent en de garage houdt ook een keer op met het vergoede lijkt me
wel een enorm bedrag zeg 2000 euro voor reparatie,s
veel wijsheid gewenst Nico
MKsIII

Re: Freelanderperikelen !@#$%

Bericht door MKsIII »

Dat alarm vervangen was de grootste kostenpost, een compleet nieuwe computer, wat sensoren en nog wat onderdelen, ook maar meteen een nieuwe accu (tevens een twee nieuwe kabels voor het dakraam, maar dat had ik eerder niet vermeld)
Plaats reactie