Gesputter

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RR 88

Gesputter

Bericht door RR 88 »

Mijn RR 3.5 V8 EFI sputtert en braakt zwarte rook als deze koud/vochtig is.
In de zomermaanden geen last en als alles op temperatuur is ook niet, loopt als een zonnetje!

Maarrrr als de R weer in de maand zit dan gaat ie sputteren en doet de stuurbekrachtiging ook niet mee, tot na 5 - 10 min. de boel warm is en dan gaat ie...

Hij heeft al nieuwe bougies, kabels, verdeelkap en rotor

BasRR8.5EFI
fred101

Re: Gesputter

Bericht door fred101 »

ik zou denken een of andere temperatuur sensor waardooor hij een te rijk mengel geeft maar de link naar stuurbekrachtiging is heel wazig.

fred101
MtheG

Bericht door MtheG »

De stuur bekrachtiging klinkt als een ander probleem het slippen van de V snaar in combinatie met een hoge lucht vochtigheid.
Zou dus ook betekenen dat je dynamo ook stotterd wat de efi weer niet zo leuk vind een wisseling van 12 (accu)naar 13.8(dynamo) volt en zo voort.
Normaal gesproken giert de V snaar dan maar niet altijd.

Zou ook kloppen met het feit dat het na 10 min weg is dan is het vocht wel weg en heeft de snaar weer goed grip.
fred101

Bericht door fred101 »

Ik denk dat MtheG gelijk heeft. Toen ik ging proefrijden met mijn 90V8 stotterde hij en sloeg regelmatig af. Dat bleek een versleten accu te zijn. Dus stuurbekrachtiging en stroom = pully.
Maar inderdaad, normaal hoor je dat of hij moet erg ver weg zijn.

fred101
Bas

Bericht door Bas »

De Vsnaren zijn recent vervangen dus het blijft vaag... maar goed eerst maar eens de snaarspanning checken.
Plaats reactie