Series IIa benzine 1966 ex-army:
Mijn uitlaatspruitstuk (versie die naar beneden gaat) is kapot gegaan bij 't loshalen en vastmaken van de uitlaat ivm 't verwijderen van de startmotor. Ik heb 't nu professorisch vastzitten, maar zoek wel een vervangend exemplaar.
Er schijnen ook inlaatspruitstukken naar de zijkant te gaan, dan gaat de uitlaat door 't spatbord naar achteren/onderen? Sluit dit weer zo aan op de bestaande koppeling voor 't laatste stuk uitlaat?
Wat is 't handigst/goedkoopst om te doen? 't spruitstuk naar de zijkant zorgt er volgens mij voor dat m'n uitlaat niet meer ONDER een deel van 't chassis door zal lopen, dit lijkt me gunstig bij terreinwerk.
groeten,
Durk
Gevraagd: Uitlaat-spruitstuk
Re: Gevraagd: Uitlaat-spruitstuk
Ik heb nog een uitlaatspruitstuk liggen wat naar onderen gaat. Maar van een diesel.
Het zelfde?
Anton
Harderwijk (als dat in de buurt is)
Het zelfde?
Anton
Harderwijk (als dat in de buurt is)
Hee Durk
Als je de uitlaat komt ophalen heb ik ook nog wel een spuitstuk.....
komt van mijn oude motor.
Groetjes Bowy
Als je de uitlaat komt ophalen heb ik ook nog wel een spuitstuk.....
komt van mijn oude motor.
Groetjes Bowy
Fantastisch Bowy!
De perikelen thuis zien er weer positief uit, ik kom van de week es even langs, wil dan ook wel even je Serious IIa zien!!
Durk
De perikelen thuis zien er weer positief uit, ik kom van de week es even langs, wil dan ook wel even je Serious IIa zien!!
Durk
De uitlaat onder het chassis door is het meest voorkomend. Het spruitstuk opzij komt bij de vroegere types voor. De uitlaat loopt dan onder de bestuurder door.
In mijn prototype Leightweight (Diesel, 1972) zit zo'n uitlaat. Bij de meeste garages kent men in Nederland deze uitlaat niet. Ik heb heb hem dan ook in Engeland moeten kopen (bij Dunsfold).
Dus praktisch gezien, neem gewoon een spruitstuk die naar beneden gaat. Als ik mij niet vergis zijn de spruitstukken voor benzine en diesel gelijk.
Succes met je zoektocht en montage.
In mijn prototype Leightweight (Diesel, 1972) zit zo'n uitlaat. Bij de meeste garages kent men in Nederland deze uitlaat niet. Ik heb heb hem dan ook in Engeland moeten kopen (bij Dunsfold).
Dus praktisch gezien, neem gewoon een spruitstuk die naar beneden gaat. Als ik mij niet vergis zijn de spruitstukken voor benzine en diesel gelijk.
Succes met je zoektocht en montage.