disco

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
karla

disco

Bericht door karla »

Hee hallo dan

Even een vraagje.
De motor van de disco loopt vrij hard stationair en als de oliedop eraf is slaat ie af,
ik ben van plan deze auto te kopen, is dat wijs of zeggen jullie laat maar staan.
Roald DI TDI&3.9V8

Re: disco

Bericht door Roald DI TDI&3.9V8 »

Karla,
wat voor motor zit er in de disco??
kiepke

Bericht door kiepke »

dat is vreemd vrij hard lopen en afslaan als de oliedop eraf is ?????
ik zou mijn vraag tekens erbij zetten en op zoek gaan naar een andere

mvg wim
karla

Bericht door karla »

iK BEN NIET ZO'N TECHNEUT, MISSCHIEN HEB JE HIER IETS AAN
8 CILINDER MET 184.000 KM OP DE TELLER.
mallow

Bericht door mallow »

als er een injectie op zit is het normaal dat als je de dop verwijderd de motor stopt
kiepke

Bericht door kiepke »

waarom doet hij dat dan zal het eens testen bij mij nog nooit gezien
leg uit dan snap ik het trekt hij dan valse lucht door de opening ???

mvg wim
mallow

Bericht door mallow »

de injectie werkt oa ook met carterdruk...druk weg motor stopt.
kiepke

Bericht door kiepke »

oke wist ik niet deze motoren ok niet veel mee te doen gehad zag de link niet met vuldop zo zie je maar weer nooit te laat om te leren
mvg wim
mallow

Bericht door mallow »

ik wist het eerst ook niet tot ik bij mn bmw met draaiende motor de dop er af haalde omdat hij er scheef op zat met het gevolg dat de motor stopte dan ga je vanzelf vragen stellen in de garage vandaar.

mario
kiepke

Bericht door kiepke »

en waarom wil de computer weten wat de carterdruk is waar heefd hij deze voor nodig eigelijk das toch niet bij elke motor met injectie want ik heb eigelijk zo vaak dat gedaan , hoe test je dan of je opeltje onderdruk heefd
kiepke

Bericht door kiepke »

ben nogal leerschierig hoor
mvg wim
mallow

Bericht door mallow »

geeft niks hoor, maar ik weet ook niet alles ,weet dat het bij de vw bus met tdi motor ook zo is, het fijne er van ben ik allang weer vergeten maar weet nog dat het niet verontrustend is als dit gebeurd bij injectie motoren.
misschien weet iemand anders het hier tot in de puntjes en legt die het nog een keer goed uit.heb nog een groot deel in mn hoofd zitten maar weet het niet precies meer.

mario
kiepke

Bericht door kiepke »

oke zal het morgen eens testen en onderzoeken misschien dat hij het op een of andere vage reden ergens voor nodig heefd bij sommige typen motoren maar normaal zou ik eigelijk niet weten waarom of het moet zo zijn dat het de druk beinvloed in het spruitstuken en/of dat hij misschien zo kan berekennen hoeveel cartergassen hij mengt met verse lucht

mvg wim
Noel

Bericht door Noel »

Waarschijnlijk is bij de discovery de stappenmotor kapot of zit de stekker evan los. Dat de motor afslaat is normaal. Volgens mij komt dat ook door de stappen motor. Deze regelt het staionairtoerental aan de hand van de carterdruk als ik me niet vergis.
karla

Bericht door karla »

heeeee iedereen

hartstikke bedankt voor de opmerkingen en adviezen
Ard

Bericht door Ard »

Als de motor afslaat als je de olievuldop eraf haalt zou ik hem laten staan.
Er zit namelijk geen sensor in het blok die de carterdruk meet. Misschien is er niets ernstigs aan de hand maar ik zou er even naar laten kijken voordat je je knip leegschudt.
kiepke

uitslag olie dop verhaal

Bericht door kiepke »

hoi ik heb het toch maar ff getest en wat blijkt zoals ik al wist hij blijfd gewoon doorlopen zonder dat er ook maar iets veranderd dus gelukkig ben ik nog op de hoogte met injectie systemen maar je weet niet wat ze tegenwoordig verzinnen

mvg wim die al 5 jaar uit het vak is
Plaats reactie