Stemmingmakerij

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Aad Koene

Stemmingmakerij

Bericht door Aad Koene »

Er moet me, na het plaatsen van een bericht door de heer Spies, iets van het hart.

Het vervelende van dit soort berichtenmakers vindt ik dat ze een snerende opmerking maken en zich vervolgens niet meer laten horen (leesbaar).

Zoals ook uitlegd in diverse postings van diverse mensen heeft geleuter vaak te maken met weersomstandigheden en tijdstip van de dag.

Door het Prikbord, de vragen die er gesteld worden, de oplossingen die niet altijd voor de hand liggen en het zoeken naar oplossingen, kom ik (wereldwijd) op heel veel websites, prikborden en mailinglisten.

Ik doe dat om anderen te helpen, ook de heer Spies is hierdoor aan informatie geholpen.

Al surfend over de verschillende sites kom ik overal geleuter tegen, in vergelijking zijn wij op het Land Rover Prikbord nog heilig.
Er zijn ook sites waar dit niet voorkomt.
Die sites blijken na verloop van tijd allemaal een langzame dood te sterven of vervallen in onderling gekat.

Gisteravond ben ik uit protest tegen dit soort berichtgevingen niet meer op het Prikbord geweest, wat ik jammer vind maar was mijn eigen beslissing.
Ik heb wel 3,5 uur informatie zitten lezen (en nog vele uren te gaan) om een fundamentele oplossing te vinden voor het 24-12 volt probleem dat zich regelmatig voordoet bij ex-legervoertuigen.

Soms loopt het geleuter wel eens uit de hand, geef ik grif toe en maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan, maar de boog kan niet altijd gespannen staan.

Als het een puur technisch Prikbord moet worden, mij best, maar dan haak ik af met pijn in mijn hart, de keus is aan jullie.

Aad Koene.
Ad

Re: Stemmingmakerij

Bericht door Ad »

Ik zou zeggen: laten we het nuttige (informatievergaring over een gezamelijke hobby) met het aangename (d.m.v. wat geouwehoer je een beeld proberen te vormen van je medehobbyisten) blijven verenigen. We leven sowieso al in een (te ernstige wereld) van compromissen en doemdenkerij. Je moet hetgeen op dit prikbord verschijnt ook relativeren en dingen met een knipoog kunnen nemen. Een beetje lachen om elkaars vraag en antwoord moet toch kunnen? Aad, menigeen stelt het op prijs als een ander iets voor hem kan betekenen en z'n voordeel mee kan doen. Laat je dus niet ontmoedigen en vooral dooooorgaaaaan.
Ed Dinee

Bericht door Ed Dinee »

Aad, m'n complimenten voor je altijd veelzijdigheid van je doen en kunnen.
(en vooral je tijd die jij en medelezers/schrijvers hierin steken)
Uiteraard moet je zo af en toe van het technisch geleuter af, anders zit
je voortaan met met je steuksleutel achter je pc.
Als iemand zich teveel ergert aan deze afwijking dan is HIJ VRIJ om elders te
gaan kijken voor info.
Heren prikborders, ga zo door.

Ed Dinee Laro 88" S11A '71 pick-up 12v. benz. uit.
Disco

Bericht door Disco »

Aad Laat je niet kisten.
Als iemand vind dat wij te veel lol hebben is dat zijn probleem.
Ik begrijp zowiezo niet dat in het smoelenboek geen spies te vinden is.
Is dit stemmingsmakerij of zo.
Laat hem dan een manual kopen staan alle technische gegevens in.
Als ik zo eens even het onderwerp"inhoud" lees, is hij de enige die er zo veel problemen mee heeft.
Er zijn uiteraard wel geliuden als"mag het wat mider"gelezen maar deze jan is tot nu de enige die zo reageerd.

Groeten Theo Kaufmann/Disco.
Ps effe vergeten voor de echte larofreak staat uiteraad bij ons de koffie klaar.
La Gomera

Bericht door La Gomera »

Ola Aad!!

Ben blij dat je er zo heftig op reageerd dat moge een duidelijk bewijs zijn dan onze meest behulpzame helpdesk zich er totaal niet aan stoort dat er geleuterd word. Sterker nog het blijkt voor jou een voorwaarde te zijn om deel te blijven nemen aan het forum. Als je nu afhaakt dan loop je iets moois mis want ik wil je binnenkort de eerste "Aad Koene Award (de AKA)" uitreiken. Wat zal dat nou zijn hè?
Voor alle niet leutelaars (nog een s ervoor en je hebt........) en mensen die zich eraan storen; ga eens lekker een uurtje in de zon zitten en overdenk nog eens goed waar het nou helemaal over gaat en laat graag ff weten hoe je er daarna over denkt. Help het niet ........ Tja!

Adios, hombres Henk.
p.s. Zeg Aad nou weet ik nog steeds niet hoe je je koffie drinkt!
jJeroen

Bericht door jJeroen »

Hoi Aad,

Zoals de ander ook al zeggen: "niets van aantrekken". Jouw kennis heeft al velen op dit prikbord geholpen. Mij ook!

En inderdaad. Het is zijn probleem, hij miet maar wat anders zoeken.

Jeroen
Jan Moesman

Bericht door Jan Moesman »

Waar lees je in hemelsnaam datgene waar je het over hebt Aad?

Ik hem me rot gescrolled.

Jan, ...... op kantoor want thuis doet dat $#@?{+)( ding het niet meer.
Ik ga zo naar het dombo prikbord voor computers voor zinvolle antwoorden en daarna voor de k.....
La Gomera

Bericht door La Gomera »

Ola Jan!!

Waar we het over hebben is de auteur van "inhoud prikbord" te vinden op deze bladzijde de naam is Jan.
Trouwens lekker weertje hè, ik zit lekker in de tuin koffie te drinken. Lekker hoor!

Adios, Henk.
Jan

Bericht door Jan »

Beste Aad,

Zoals ik al zij is het niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen. Is dit in jouw geval toch gebeurt, mijn welgemeende excuses hiervoor. Ik waardeer de tijd en energie die jij en vele anderen in dit prikbord steken en heb hier persoonlijk veel van geleerd. Natuurlijk is het goed om lol te maken en hoeft het niet altijd even serieus te zijn. Mijn bedoeling was slechts om te waarschuwen dat de balans niet doorslaat en we verzanden in alléén maar geleuter. Beschouw het als een knuppel in het Prikbord hoenderhok, en zo te lezen zijn er veel kippetjes wakker geschrokken. Het is van mijn kant allemaal goed bedoeld, ik hoop dat je dat zult begrijpen. Wanneer het een en ander anders overkomt, dan spijt me dat vreselijk.

Met vriendelijke groet,

Jan
Ad

Bericht door Ad »

Henk,
Wel technisch houden. Heb je nu het wat warmer wordt koffie met een andere viscositeit?
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Zwart, zonder lepeltje (die dingen steken je altijd de ogen uit)

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", loopt weer als een zonnetje.
Aad Koene

Re: Alle neuzen weer dezelfde kant op

Bericht door Aad Koene »

Jan,

je had inderdaad in je bericht geschreven dat je niemand persoonlijk bedoelde maar ik voelde me, mede door eerdere berichten over afsplitsen en andere misplaatste opmerkingen, behoorlijk in mijn wieken geschoten.
Ik hoef geen pluim voor hetgeen ik doe, ik doe het graag zolang ik het kan, maar ik vind het ook niet leuk om de hoek in getrapt te worden.
Het gebeurde zat me gister behoorlijk dwars, vandaar mij bericht van vanmorgen (ik moet ook wel eens stoom afblazen, maar doe dat liever op een leuke manier).
Ik heb vandaag heerlijk in het zonnetje aan Tinkerbell liggen sleutelen, de koppakking is gerepareerd en hij rijd weer op 4 cilinders.
We zullen verder vergeten wat gebeurt is en kijken naar de dag van morgen.
Ik heb besloten om mijn activiteiten voort te zetten, dus iedereen zal zo nu en dan eens een bakkie koffie voorbij zien vliegen (zwart zonder lepeltje graag).

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", op 4 cilinders in het zonnetje.

PS: Jan, je hebt nu ook de andere kant van je laten zien, nu het Smoelenboek nog!
La Gomera

Bericht door La Gomera »

Ola hombres!!

Wijze taal van allen wat uiteindelijk een storm in een glas remolie(dot4) doet voorbij gaan. Kunnen we trots op zijn!!!!!
Ik ga het gelijk vieren met een vers potje koffie!!!

Adios hombres and keep thinking!!!!!!
Henk
The green no mud

Bericht door The green no mud »

Andere Jan, Andere Jan, Andere Jan, Andere Jan, Andere Jan, Andere Jan,

Refrein:

Andere Jan Andere Jan, Andere Jan, Andere Jan-)
The green no mud

Jan, top!
Aad heeft weer zijn kop
en La Gomera drinkt de pot alleen op.

Jan No Mud Moesman
edward donkers

Bericht door edward donkers »

Aad for president!!!!!!!!!!!!!

Aad, ik kan niet zonder je.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Edward,

Je kunt het natuurlijk ook overdrijven.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", not for Precident but for the (Off)Road.
The green no mud

ja Aad dat vind ik ook

Jan
wilberth

Bericht door wilberth »

Nu heb ik het hele weekend onder/aan landrovers gezeten, lekker effe vette klauwen oplopen. en nu is er ineens iets mis met dat ik dat aan jullie meedeel zonder technische inhoud?
Nou, ik heb gewoon lekker vette klauwen opgelopen (of telt remolie niet als vet). Nu ben ik er alleen nog niet aan toegekomen om die tankvulopening voor iemand (ben even z'n naam kwijt) uit gemert los te boren. Deze zit nog in mijn (voorheen Jurjen's) stawag bakje en moet straks zijn (voorheen jurjen's) tank gaan vullen. Zal nog een paar dagen moeten wachten, maar dan krijgt ie ook wat..

Nu dus de verplichte technische inhoud.

Ondanks alle tips lukt het mij nog steeds niet om een SII de remmen te ontluchten zonder hardstikke gek te worden. WWWRRRRRHHHHHEEEELLLPP.

Groeten, Wilberth

PS wrhelp is natuurlijk een retorische vraag, ik heb ondertussen inderdaad alle tips (behalve die van RB te B en R, waarvoor je de halve auto moet slopen) geprobeerd en ga hier deze week nog even dapper mee door.
aad G

Re: Stemmingmakerij/ontluchten

Bericht door aad G »

Wilberth

Ik heb een keer bij mij serie 3 hulp gehad van een kennis.
Die had een perfect ding daarvoor.

Dat bestond uit een pot waar je perslucht op aansloot.
Doordat die perslucht door een buis met een T stuk blaasde ontstond er in de pot een vacuum.
Uit die pot kwameen slangetje wat je moest aansluiten op het ontluchtingnippel.

De 1 zoog dus mbv dat ding de remolie uit het systeem en de andere vulde af en toe wat remolie bij.

Als de nieuwe olie zonder bellen en behoorlijk lichter van kleur in het potje kwam, onluchtinsnippel dichtdraaien en op naar de volgende patient.

(valt niet mee zoiets te beschrijven)
Jurjen

Bericht door Jurjen »

Louis, die ook koffie lust ;-)
Jurjen
ps de halve prikpagina is hierg geweest, nou de rest nog. m.a.w. hoe kom ik van een half chassis af?
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Jurjen....

Of bij Ron afleveren of naar het oudijzer....... of bewaren en hopen dat er ooit iemand komt..........

Groetjes Bowy
wilberth

Re: Stemmingmakerij/ontluchten

Bericht door wilberth »

Is toch aardig gelukt om het uit te leggen.

Probleem met een serie II zit hem echter in de trommels met 2 remcilinders per trommel. Bij de onderste cilinder zit de onluchting aan de onderkant. Een lucht bel zal hier dus altijd in het cilindertje blijven zitten. Dus straks maar weer de wielen eraf, cilindertje helemaal indrukken (kleinst mogelijke luchtvolume) en nogmaals ontluchten. Misschien ook maar eens zo'n zuigpotje in elkaar knutselen, lijkt me een handig ding.

Groet, Wilberth
Plaats reactie