We weten nu wel dat je diesen kan mengen met sla-olie ed, ervaringen en prognoses over de gevolgen hierven/hierme lopen nogal uiteen. Eigenlijk voor de benzine/lpg reiders onder ons een beetje irrelevante discussie (helaas). Alhoewel, mischien is er voor "ons" gasreiders ook nog wel iets te halen.
Er is laatst bij mij op de hoek een nieuw Shell station geopend, ik kom daar, en wat denk je,..... geen LPG!! De kersverse eigenaar wist mij te melden dat er (bijna) geen nieuwe LPG installaties meer worden ingericht door de maatschappijen, reden hiervoor zou zijn dat het vervoer van LPG te gevaarlijk zou zijn, een mogelijk opvolger van LPG zou wel een CNG (compressed Natural Gas) kunnen zijn.
Ik vroeg me af of CNG nu al te krijgen is, het gas van de gasunie is aanmerkelijk goedkoper dan dat ven de Shell,Esso,BP etc. Nu kan ik me voorstellen je het in eigen schuurtje vloeibaar maken van kookgas beter niet kan proberen (vinden de buren niet zo'n goed idee denk ik

Weet iemand of dit uberhaubt gedaan wordt, zo ja hoe? Ik weet ook niet hoe het zit met de verschillen in samenstelling LPG versus 50% Propaan 50% butaan?
Heft eimand hier ervaring mee, theorieen en/of gedachten over?
Gr,
Marc