ervaring vakantie noorwegen!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
maarten 109

ervaring vakantie noorwegen!!

Bericht door maarten 109 »

hoi,

ik ga in 2005 naar de noordkaap in noorwegen (met men laro) we gaan in een groep rijden die nu bestaat uit 2 auto's en 5 personen.

heeft er iemand al ervaring met een te vergelijken expeditie??? heeft die gene ook een reisverslag of zoiets??

ik zou graag ervaring van andere mensen willen horen met zulke reisen waar ik rekening mee moet houden enz enz. ???

met vriendelijke groeten maarten roelofsen
Merijn

Re: ervaring vakantie noorwegen!!

Bericht door Merijn »

Beste Maarten,

Ik vertrek 1 mei voor 2 maanden naar Scandinavië, o.a. naar de noordkaap, met een 109 SIII. Ik kan je nu een aantal tips geven, maar waarschijnlijk nog veel meer als ik terug kom.

De tips die ik je kan geven hangen ook een beetje af van de manier waarop je de reis naar boven maakt. Neem je voornamelijk de onverharde wegen of niet.
In welke periode wil je gaan? Voorjaar (maart, april, mei)? Hou dan rekening met vorst en sneeuw (standkachel). Zomer, denk er dan aan dat het noorden een muggenparadijs is.
Denk eraan dat je met grote afstanden te maken hebt, extra brandstof is geen overbodige luxe.
Het zijn voornamelijk open deuren die ik hier aan het intrappen ben, misschien moet je iets specifieker zijn over het hoe en wanneer. Misschien kan ik je dan meer van dienst zijn.

groet, Merijn
maarten 109

Bericht door maarten 109 »

ik ben van plan in de zomer te gaan. en ik probeer natuurlijk zo veel mogelijk onverharder wegen te nemen daar is die auto voor gemaakt.

ik zou veel mogelijk info willen hebben . kan ik van iemanders zen fouten leren

groetjes maarten
Martin

Bericht door Martin »

Hoi Maarten,
Ik ben 2 jaar geleden naar Noorwegen geweest, zonder Laro. Wel kwam ik het probleem tegen dat ze er geen camping gas flessen verkopen, wel van die blikjes.
gelukkig hebben ze op haast elke camping wel een kook plaats maar het kan toch lastig wezen zonder gas.

groetjes Martin
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Nu ben ik jalours... hehe...

Prachtig land ik heb er vorig jaar 4 weken gefietst de route van Oslo tot Trondheim.
De noordkaap wil ik zeker ook bezoeken, ik denk zelf ook het eens met de lightweight te gaan doen. Maar dan moet ik wel meer van het autotje afweten.
Anders gewoon op de fiets.
Het is het mooiste land waar ik ooit ben geweest wel zwaar op de fiets.
Maar met de auto in de zomer is het best te doen. Neem genoeg DEED mee om de muggen weg te houden, van die kleine rot beestjes...Maar kijk uit met deed want het lost kunstof op... dus als je het op je smeert en je hangt tegen iets van kunstof plak je er aan vast. Er zijn veel outdoor zaken om geinige spullen aan te schaffen... maar het is een erg...heel erg duur land. We hebben eens gegeten bij een heerlijk restaurant voor 300 euro (2 personen). Dus neem maar veel blikken voer mee. Bier en wijn zijn er ook niet te betalen... dus als je van een wijntje houd.. smokkel die ook maar extra mee. Als je onverhard wil gaan rijden dan moet je toch detail kaarten hebben want op de gewone wegen kaarten kom je dan niet ver. Ik heb altijd mijn outdoor GPS mee, zowel op de fiets als in de auto als lopend. Garmin Extrex Vista. Campings zijn meestal erg goed uitgerust en de mensen zijn erg relaxed. Ik denk dat je een erg mooie vakantie tegemoet gaat. Het enige wat tegen kan vallen is het weer. nu ben ik in Juni gegaan en had 4 weken bakkende zon.... echt extreem mooi. Ik heb zelfs de zon een paar keer vervloekt. Maar het kan er ook met bakken regenen... dus waterdichte kleding en een goede tent is ook wel belangrijk. Tja... er is uren over Noorwegen te praten. Ik weet niet wat je precies wilt weten?

Mag ik mee :-) hehe

Ik heb veel foto's over noorwegen op mijn homepage staan:
[people.zeelandnet.nl]

We kwamen ieder met 750 foto's terug (totaal dus 1500)... dus het was wat stampen om ze uiteindelijk in 4 albums te krijgen

Martin
janzzen

Bericht door janzzen »

hoi martin
hele mooie foto's op je site!!
heb er met veel plezier naar gekeken!
janzzen
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Maarten,

Je zou het eens aan Victor Rutten (series3.nl) kunnen vragen.
Hij (en zijn vrouw) heb vorig jaar een reis naar het hoge Noorden gemaakt.
Zie ook het reisverslag op de site.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", vindt het hier al koud genoeg.
Rob Lucas

Bericht door Rob Lucas »

Hoi Maarten , 2 keer naar de Noordkaap geweest .
Dit jaar gaan we weer met 4 auto's ( 2 laro's en 2 mitsufietsies )
Verslag van een paar jaar terug vind je op een van onze websites
www.jumaro.nl
Als je meer info wilt moet je me maar een keer mailen
Groeten Rob ( Nijmegen )

Bericht door Wiek »

Dag Maarten,

Ben vorige zomer met mijn vriendin naar de Noordkaap gereden met een Defender 130. We zijn via Denemarken (brug) naar Zweden (Oostkant) via de Botnische Golf naar Finland toen naar Noordkaap gereden. Terug via de westkant Noorwegen, vier dagen eilanden Lofoten (aanrader walvisepeditie) naar Grong (veel en hele grote zalmen) naar Trondheim - Hamar weer Zweden(Saffle) boot Gotenburg naar Denemarken(Skagen). Etc nog wezen skieen bij GirangerFjord, zoeken naar Muskusossen op de hoogvlakte. En nog veel meer.
Is nog vroeg, maar mocht je meer willen weten hoor ik het wel.
SirMartinq

Bericht door SirMartinq »

Dank je :-)
Soort hobby af en toe een fototje nemen

Martin
130

Bericht door 130 »

hallo,
prachtig land, in het zuiden (alles onder Trondheim) kun je al de meest fantastische dingen zien en doen. Wij zijn met onze LR 90 2,5 dsl uit 1984 twee maal die kant op gereden. Eerst met de boot en later via Zweden over de brug. De bomveg (tolweggetje) is aan te raden. voor een fooitje kun je deze prachtige weggetjes verkennen en vaak hele mooie wildkampeerplekjes vinden. Neem gewoon genoeg warme kleding mee als je de hoogte op zoekt. Wij hadden bijna al ons eten in plastic dozen achterin (grijs kenteken). Verder heeft neimand haast op de Noorse wegen enn dat rijdt dus superrelaxed!! Ook wij hebben genoeg foto's.
(Zuid-Holland Voorne- Putten.)
Hopelijk dit jaar met de Defender 130!! (en onze zoon van 2 jr)
Alex.
Plaats reactie