ff Fred101 een veer in zijn uitlaat steken
Afgelopen maandag ben ik bij hem geweest om de motor van Ms. Croft eens af te stellen. Directe aanleiding was de laatste tankbeurt. Ik kijk eigenlijk altijd wat het verbruik is geweest bij elke tankbeurt. Normaal was dat plm 1:3.8 maar de laatste keer 1:3.3 !!!!!! Dat is echt niet leuk zeker als je weet dat ander larorijders makkelijk 1:5 a 6 halen.
Maar goed. Fred101 onder de motorkap. Een paar uur later (meer door kletsen als door zijn werktempo

Vandaag ben ik weer eens wezen tanken en....... 1:5 !!!!!!! En ik heb ook nog uren in de file gestaan en de rest op de snelweg gekeken hoe hard ik kon. Dus een enorm goed resultaat. En dan te bedanken dat mijn roofrack, security banden, bullbar niet echt meehelpen. De snelheid is ook verbeterd. Van top 85 naar 98 op de GPS en dan nog zonder overdrive. Dus ik ben erg blij met het resultaat. Chapeau Fred.
Verder ook nog erg goed nieuws over het olie verbruik. Dit is nogal hoog. Ik ging er dus van uit dat de vuigerveren lek waren of/en de kleppen. Maw een revisie in aankomst. Fred kon de compressie meten en die is perfect zo ongeveer als van een nieuwe motor!!!!! dat betekend dat de zuigers/veren goed zijn maar ook dat de kleppen goed zijn. De lekkage komt dus naar mijn idee via de klep geleiders en die zijn een heel stuk makkelijker te vervangen denk ik.
Dat wordt dus een klusje voor de winter.
Ja jongens het wordt nog eens wat met Ms. Croft
Groet Paulo