hemeltje lief

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron RR2.8 TD

hemeltje lief

Bericht door Ron RR2.8 TD »

Iedereen heeft zijn hoofd in de wolken als hij/zij in een Land of Range Rover rijdt maar soms komt in de RR de hemel iets te dicht bij!

Nu kan ik dit hemeltje weer laten fiksen voor een paar honderd euro maar naar mijn idee zijn er vast nog een aantal opties. Nu is de vraag wie er goeie ideeen heeft?

Ron
Jacaranda

Re: hemeltje lief

Bericht door Jacaranda »

Uhhhhh... waarvoor?!?
Ron RR2.8 TD

om weer een hemel te bouwen, zonder dat ik over een poos weer met m'n hoofd "in de wolken" zit
Dus of een stof vastnieten, een coating laag ipv een stofje of iets dergelijks....

Ron
Nardo

Bericht door Nardo »

Ron,

Heb je al eens bij "get visual" geinformeerd ?

[www.getvisual.nl]

Nardo.
Paul B

Bericht door Paul B »

Ik heb er wel eens een nieuw (stretch achtige) doek tegenaan gelijmd.
Zag er in het begin heel mooi uit, maar door de spanning heeft de lijm toch weer losgelaten in de 'hoeken"..... Wel goeie 3M (spuit)lijm gebruikt hoor, maar de spanning werd toch te groot....
Zit nu te denken om de doek eraf te halen en dan te verven. Misschien een beetje vullende verf gebruiken?
Suggesties voor verf?

Paul B
Ron RR2.8 TD

Zat ik ook aan te denken. Er is spuitvinyl op de markt voor bekleding etc maar weet dus niet of dit zal hechten op de foamlaag van het hemeltje.
Een stoffenhemeltje zal het waarschijnlijk niet meer worden!

Misschien een dikke tecktiellaag

Ron
Bart74

DE TIP: Re: hemeltje lief

Bericht door Bart74 »

De tip van Bart:

Haal de oude hemel uit de RR. lijm er glasvlies (spul wat ook op muren in woningen wordt gebruikt) op en ook om de randen. Daarna als het gedroogd is smeer je er nog eens lijm op... daarna laat je het drogen. Als dan droog is verf je de hemel in kleur.. en Voila.. een stevige hemel...

Bart
Ron RR2.8 TD

Re: DE TIP: Re: hemeltje lief

Bart, wat mij betreft heb jij de trofee tot nu gewonnen!

Ik neem aan dat dit bij de Gamma of Praxis te halen is? Ik snap alleen niet waarom je er een lijmlaag overheen doet, voordat je het gaat verven?

(ps, oogt het ook nog een beetje....?)

Ron
Bart74

Bericht door Bart74 »

Dat is om het glasvlies harder te laten worden en voor betere hechting.. Word ook op muren gebruikt... Heb het in een oldtimer RR gehad.. volgens mij rijdt Paul van PSP campers er nu in... is redelijk mooi resultaat al zeg ik het zelf...

Bart
johan van leeuwen

Bericht door johan van leeuwen »

135 pond bij Nationwide Trim komen nog verzendkosten en BTW bij.
We moeten er nog 3 bestellen, je kunt nog mee doen.
Johan
Ron RR 2.8 TD

Bericht door Ron RR 2.8 TD »

dag Johan,

Thanks voor het aanbod maar ik denk dat ik even een rondje Gamma ga doen!

Ron
Plaats reactie