leuke rit na motorrevisie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
paul lr

leuke rit na motorrevisie

Bericht door paul lr »

Na de moeilijke motorrevisie (die BMWmotor):

We gingen op weg van Heusden NL naar Heusden(-zolder) BE
een dag eerder de LPG weer aan de praat gekregen, waarvan de schakelaar kapot is en nu werkte met een oude landrover-lichtschakelaar.
We namen de kortste binnendoorweg, totale afstand 140 km.
Hadden we maar geturfd hoe vaak de motorkap is opengeweest, ik denk zo'n 11 keer.
Hadden last van Backfire, afslaande motor bij lage toerentallen (afremmen) en iets te weinig vermogen op gas. Ben onderweg steeds de LPG toevoer gaan vergroten, er zit een stelbout in de slang naar de inlaat.
Op een gegeven moment was het prima, hij ging geweldig rijden problemen voorbij.
We waren al ver in belgie.

om 1300 uur vertrokken, afspraak was om half zes, we wilden in de overige tijd wat rondrijken daar.
In Heusden-zolder lang naar het adres gezocht. In het centrum geparkeerd om op plattegrond te kijken, kon de motor niet afzetten.
Het was tien over vijf en we moesten nog ong. 4 km rijden.
Shit, hij start niet. Multimeter erbij, op twee plaatsen gemeten en ja hoor, de oude lichtschakelaar was kapot. Stom toeval toch?
andere schakelaar uit het dashboard gehaald, vervangen binnen tien minuten en net op tijd op onze afspraak!!

Terugweg over snelweg gereden, zonder problemen en voor slechts 30 euro de 330 km in totaal afgelegd.
Ben benieuwd wat het verbruik is geworden, het was eerst 1 op 4.

Mooie testrit en alles blijkt netjes te werken uiteindelijk.

(stage one met BMW 6 cilinder)
P&O109V8+RR

Re: leuke rit na motorrevisie

Bericht door P&O109V8+RR »

ha paul,
zo raak je van alle markten thuis met de gecombineerde techniek in jouw auto! de motor loopt verder mooi? ik hoop dat het alleen aan de gasinstallatie ligt.
is dat kleine hondje ondertussen al een beetje gegroeid? wordt naar adem happen als-ie bij je op schoot springt vermoed ik?!

groeten,
peter
(onverbouwde stage one)
paul lr

Re: leuke rit na motorrevisie

Bericht door paul lr »

Hoi

de motor loopt geweldig, ik ga nog de olie checken e.d. na de rit maar tijdens was alles prima.
Heb hem nog lang niet uitgeprobeerd, ga volgende keer is flink gas geven. Hij voelde al sterker aan!

ons puppie is al 70 cm schofthoogte. Een prachtbeest. Zal een keer kijken hoe ik foto kan plaatsen.
Plaats reactie