Vlak maken vloer defender

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dennis (RNLMC)

Vlak maken vloer defender

Bericht door Dennis (RNLMC) »

Ik wil binnenkort mijn vloer achter in mijn defender 110 vlak maken.
Zodat ik een egaal slaap gedeelte heb in mijn defender en dat ik onder het slaap gedeelte dan een mooi opslag plaats heb... heeft iemand hier misschien een goed idee voor zodat ik dit kan maken, zit te denken aan een houten bekasting of misschien kan ik iets laten van alu.. misschien dat iemand een goede link naar een site weet of zelf een mooi foto heeft dan ben ik daar zeker in geintreseerd..
Nog een prettig avond Dennis
sanderman

Re: Vlak maken vloer defender

Bericht door sanderman »

dennis,

heb zelf mijn bak (hcpu) bekleed met watervast m'plex. Wel goed in de verf zetten, betonplex is ook een goed alternatief. Vervolgens op deze vloer een losse rubber mat aangebracht van ca. 6mm dik. Ik vind die mat prettiger dan traanplaat oid, omdat traanplaat weinig anti-slip heeft. Foto's heb ik nog effe niet, maar die zou ik zondag kunnen maken.

groet, sander
Dennis (RNLMC)

Ik heb zelf een comm uitvoering maar ik zat dus ook te denken aan iets zoals watervast verlijmd multiplex ik ben dus alleen nog opzoek naar de beste en meest praktische manier van maken ik zit te denken aan een vierrtal losse platen zodat ik makelijk onder de vlakke vloer kan komen voor al mijn uitrusting die ik mee neem
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Wij hebben in onze 110 met softop een 5 tal balken op de rand van de bak gelegd, mat daaroverheen twee 18mm dikke platen. Daarop liggen 2 matrassen.
Je kan er dan nog prima in slapen en hebt eronder een zee van ruimte (zowel op de wielkasten als op de laadvloer).

Ik zal kijken of ik er een foto van heb liggen.

Grt Bas
fietser

Bericht door fietser »

Ik heb in mijn 109D tegen de zijwanden op de rand van de bak twee platen watervast multiplex gemonteerd. Bij de ene zijkant is dat 30 cm breed en de ander kant 10 cm. Aan die smalle kant heb ik een op en neerklapbaar bankje gemoteerd. Opgeklapt heb je de volledige laadvloer ter beschikking (Voor als je gaat verhuizen of zo of een ander motorblok gaat halen of zo.) Op het tussen schot heb ik een plank van 15 cm breed gemonteerd Op de zeflde hoogte als de andere planken. Langs de twee planken in de langsrichting heb ik een glijgoot gemaakt. Als het bankje is neergeklapt kan ik via de glijgoot een latten bodem naar achter trekken. Die latten bodem zit normaal gesproken in een vak opgestapelt tegen het tussenschot. In uitgeklapte toestand heb ik een vloer over de hele breedte en lengte van de auto. In ingeklapte toestand zit het niet in de weg en heb je een bankje om op te zitten.
Verder heb ik in de auto een coolman koelbox die precies tussen het bankje en het vak waar de lattenbodem in zit staat. De koelkast is ook zo hoog dat hij precies onder de lattenbodem kan staan.
Hij hoeft dus niet verplaatst te worden om de bank of de lattenbodem in en uit te klappen.

Een leuk toeval is dat je de hoofdsteunen van de voorstoelen als hoofdkussn kunt gebruiken als je in je slaapzak ligt. Die zaten toevallig op precies de goede hoogte. Daar kwam ik ook pas achter toen er voor het eerst in ging pitten.

Alle houdwerk is van watervast multiplex behalve de lattenbodem die was van oude bed van mijn zoon en is waaibomenhout. Het veert een beetje en slaapt (met ook nog een opblaasmatras) uitstekend. Ik heb het altijd warm gehad.

Ik heb helaas effe geen foto maar zal zorgen dat die er komen.

Er is een nadeel: Je omkleden in de auto gaat niet handig wegens gebrek aan hoogte. Maar daar heeft Camper Chris een oplossing voor.

Suc6,

Arnold.
LAROB

Bericht door LAROB »

Hoi Dennis,

Ik weet niet wat je allemaal wil, maar wij hebben in nze oude serie 3 allemaal slimme dingen gemaakt. Nu hebben we een nieuwere Defender en gaan daar weer aan beginnen, zodat we er mee rond kunnen trekken op vakantie. Wij slapen in de auto en hebben het volgende voor gemaakt.

Bij de camping winkel een twee persoonsluchtbed.
Daaronder bij de doe het zelf zaak houten latjes van 5 cm breed en 4 mm dik. Iets beter hout dan vuren. Vervolgens hebben we 1,5 latje tusen ruimte alle latjes neerge;lgd. De lengte is de breedte in de auto. Nylon plat band voor rol gordijnen (ook doe hetzelf zaak) niet pistool en 3 banen nd over alle latjes aangebracht.
Je latten bodem is klaar.
Nu komt de tuc.
Latten bodem, luchtmatras, isolatie deken, hoeslaken (houdt de boel lekker bij elkaar) bovenop elkaar. Let op blaas ventil van het luchtmatras op een slimme plek.

Alles in een keer oprollen en je houdt een pakje van 25 cm diamters over net zo braad als je bed.

Je kunt het op iedere hoogte plaatsen als het maar in de breedte voor 1/2 ondersteund is waar je met je romp ligt, maar dat kan je prima opvullen met kisten op de bodem.

Op gerold hadden we het bed tegen het schut bord, zodat je alle ruimte over houdt.

We hebben wel een fototje ergens, niet schrikken hoor.

We hebben oon een ontwerp gemaakt voor de nieuwe inrichting van onze Defender. Als je mij mialt heuk@xs4all.nl stuur ik je die. De bakken worden van Aluminium en alle zij rumtes worden ook benut.

Sccs Rob
Dennis (RNLMC)

Ik zit zelf te denken aan een vaste opstelling van mijn vloer, waar ik ook aan heb zitten denken nu ik het laatste verhaal zo lees is om meer handige ruimtes te benutten die in de defender zitten
Ik zag laatst op de site van daams dat je een soort alu lade kan kopen die uit trekbaar is maar daar verlies je volgens mij een hoop ruimte mee... dus ik wil een systeem wat pratischer en dat ik mijn spullen (hi lift, linten, tent, coleman brander etc ) beter kan opbergen zonder dat ik alles in losse bakken hb liggen
die zijn onderweg

Bericht door die zijn onderweg »

Beste Dennis,
onze versie van de 'vlakke vloer techniek' (naast de koprol!) zit in je mailbox, als pdf. Grt Martijn en Caroline
Dennis (RNLMC)

Bedankt voor het mooie bestand.....
huub pennings

Bericht door huub pennings »

Tsja, persoonlijk gaan wij voor simpel en comfortabel en snel verwijderbaar.
Drie schotten over de breedte van de auto, met ongeveer 8 cm hoge latten aan de zijkant op de wielkasten. De latten zorgen ervoor dat de ruimte onder de schotten voldoende hoog is voor gereedschapkisten en plastic kratten waar de kampeeruitrusting in zit. Op de schotten twee goede normale 190 cm matrassen met daarop gewoon lakendjes en een donsdek. In de winter aan de onderkant isoleren met polyethyleen schuimplaten ander wordt het wat koud bij -30. De zijkant van de aluminium achterbak is naast het bed geisoleerd met isolerend reflectie noppenmateriaal. Tijdens het slapen isolerend materiaal voor de ramen en twee ex-computerventilatoren garanderen een luchtstroom om condens te voorkomen.
Voordelen, comfortabel bed, snel verwijderbaar en herplaatsbaar (tien minuten) de schotten zijn ook in de auto stapelbaar, geen schroeven door de body etc.goedkoop. Nadeel, als je lang bent kan je niet rechtopzitten in bed, is het bed wat kort en je hebt geen binnen zitruimte. Met een wing aan de achterkant of zijkant en wat bevestigingspunten voor een tafelblad op meerdere plaatsen aan de auto is het (voor ons) ook voor wintersport goed te doen.

Groetjes,

Huub

Groetjes,

Huub
P&O109V8+RR

Bericht door P&O109V8+RR »

hoi huub

mag ik een keertje komen kijken hoe jij alles hebt gemaakt want dat klinkt wel lekker simpel. wij willen ook eens uitproberen hoe dat kan met een stawag met de achterbank eruit en ik ben ook wel voor zo min mogelijk schroeven in de body.
enneh, waar sta jij met de wintersport dan, ergens op een wintercamping? benieuwd,

groeten,
peter
Puffino

Bericht door Puffino »

Ik kan niet achterblijven met <a href="[www.runde.nl] verwijzing naar mijn site</a> waar ik foto's met verhaaltje op heb staan van onze verbouwing waarin we ook zoiets hebben gedaan. Niet helemaal hetzelfde: bij ons gold niet de eis er in te kunnen slapen, wel een egale laadvloer. Maar neit tot aan de achterdeur, dan zouden we er niet goed meer in kunnen. Vandaar onze oplossing.

Leuk werk, veel plezier.

Sander Lelieveld

"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a
<a href="[www.runde.nl] src="[www.runde.nl];
Ger 110 'The Puffle'

Bericht door Ger 110 'The Puffle' »

Dennis, je hebt mail!

Gerbrand
Dennis (RNLMC)

Gerbrand je hebt mail....
LAROB

Bericht door LAROB »

hoi dennis gef je e-mail adres even dan mail ik een schets van onze ideen.
Wij willen ook alles mee en het zwaartepunt laag houden.
Dennis (RNLMC)

hoi mijn adres is ddokkum@hotmail.com
laat je ideeen maar zien..
Ik zal mijn ideeen ook uitwerken en dan zet ik ze ook op de pagina
Plaats reactie