LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
Is LPG (2de hands setje) gemakkelijk op een 4-, 6 cilinder of V8 te zetten??
Waar moet je opletten bij het zoeken van zo'n setje?? en uiteraard wat mag zoiets nou kosten??
en hoe zit dat met de cilinder kop???
Gr
JW
Waar moet je opletten bij het zoeken van zo'n setje?? en uiteraard wat mag zoiets nou kosten??
en hoe zit dat met de cilinder kop???
Gr
JW
Re: LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
wat ben jij van plan........ brrrrmmmmm met een V8? Heb je dat Machelina al verteld?
Dan kun je je vouwwagen wel te koop zetten!
Veel succes met de biedingen, ik hoor het wel.
Jørgen,
4 cil diesel
Dan kun je je vouwwagen wel te koop zetten!
Veel succes met de biedingen, ik hoor het wel.
Jørgen,
4 cil diesel
Re: LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
inbouwen is niet moeilijk, er is genoeg (meestal oud) tweedehands. Zorg wel dat het van een zelfde soort motor afkomt, ivm de grote van de mixers. V8 geen probleem, 4 cilinder moet geharde zittingen hebben, 6 cilinder weet ik niet.
Probleem is wel dat er op je kenteken moet staan dat hij op gas loopt of je krijgt bij de APK problemen. Dus je moet na inbouw langs de RDW. En of dat lukt met een gebruikte installatie ???? Hij moet dan aan de huidige eisen voldoen en die weet ik zo niet, kan best G3 zijn.
Je hebt een tank, verdamper, mixers, slang, leiding, afsluiter gas en afsluiter benzine, vulslang en vuldeel, filter, schakelaar, meter en regelunit nodig.
kosten gebruikt: 0 tot 500 euro oftwel wat de gek er voor vraagt, ik was 300 kwijt, maar op mijn kenteken stond al gas vermeld.
Fred101
Probleem is wel dat er op je kenteken moet staan dat hij op gas loopt of je krijgt bij de APK problemen. Dus je moet na inbouw langs de RDW. En of dat lukt met een gebruikte installatie ???? Hij moet dan aan de huidige eisen voldoen en die weet ik zo niet, kan best G3 zijn.
Je hebt een tank, verdamper, mixers, slang, leiding, afsluiter gas en afsluiter benzine, vulslang en vuldeel, filter, schakelaar, meter en regelunit nodig.
kosten gebruikt: 0 tot 500 euro oftwel wat de gek er voor vraagt, ik was 300 kwijt, maar op mijn kenteken stond al gas vermeld.
Fred101
Re: LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
Gewoon op internet zoeken en bellen,
hier in Eindhoven rijdt een reclame-Range voor LPG rond met een LPG-tank eronder geschroefd. Hoe die heette, ben ik vergeten, maar het zag er simpel, dus goedkoop, maar wel profi uit!
Anders bellen naar De Turck Automaterialen, daar haalt hij onderdelen.
( ook in Eindhoven )
gr
Rob RagRover
hier in Eindhoven rijdt een reclame-Range voor LPG rond met een LPG-tank eronder geschroefd. Hoe die heette, ben ik vergeten, maar het zag er simpel, dus goedkoop, maar wel profi uit!
Anders bellen naar De Turck Automaterialen, daar haalt hij onderdelen.
( ook in Eindhoven )
gr
Rob RagRover
Re: LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
Ha JW,
Toch weer snode plannen???
Over 6-cilinders op gas is volgens mij al het nodige geschreven de laatste tijd. De mijne heeft geharde in en uitlaatklepzittingen, dus ik was in de veronderstelling dat ik klaar zou zijn voor gas en loodvrij. Nu sprak ik laatst een revisieboer die wist te vertellen dat er verschil is tussen geharde klepzittingen en geharde klepzittingen. Klinkt hetzelfde is het niet..... Zittingen voor gas zijn van een andere legering dan die voor loodvrij en kunnen de warmte beter afvoeren die door de hetere verbranding van gas wordt veroorzaakt. Theoretisch moet je een 6-cilinder dus helemaal strippen om zowel de uitlaatzittingen in het blok als de inlaatzittingen in de kop te laten vervangen. In de praktijk ga je lekker rijden totdat je je kleppen te vaak moet gaan stellen en doe je het dan pas.
Voor wat betreft 2e handsjes, er zijn volgens mij tegenwoordig eisen aan de leeftijd van delen van de installatie. Ik geloof dat ten tijde van de RDW-keuring de tank en slangen niet ouder mogen zijn dan een paar jaar. Is ook vast wel ergens in het archief weer te vinden. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om het uit te zoeken, maar ik ben ook wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn met 2e hands budget gasinstallaties. De peut wordt namelijk toch wel erg duur.
Groet,
Niels
Toch weer snode plannen???
Over 6-cilinders op gas is volgens mij al het nodige geschreven de laatste tijd. De mijne heeft geharde in en uitlaatklepzittingen, dus ik was in de veronderstelling dat ik klaar zou zijn voor gas en loodvrij. Nu sprak ik laatst een revisieboer die wist te vertellen dat er verschil is tussen geharde klepzittingen en geharde klepzittingen. Klinkt hetzelfde is het niet..... Zittingen voor gas zijn van een andere legering dan die voor loodvrij en kunnen de warmte beter afvoeren die door de hetere verbranding van gas wordt veroorzaakt. Theoretisch moet je een 6-cilinder dus helemaal strippen om zowel de uitlaatzittingen in het blok als de inlaatzittingen in de kop te laten vervangen. In de praktijk ga je lekker rijden totdat je je kleppen te vaak moet gaan stellen en doe je het dan pas.
Voor wat betreft 2e handsjes, er zijn volgens mij tegenwoordig eisen aan de leeftijd van delen van de installatie. Ik geloof dat ten tijde van de RDW-keuring de tank en slangen niet ouder mogen zijn dan een paar jaar. Is ook vast wel ergens in het archief weer te vinden. Ik heb nog geen gelegenheid gehad om het uit te zoeken, maar ik ben ook wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn met 2e hands budget gasinstallaties. De peut wordt namelijk toch wel erg duur.
Groet,
Niels
Re: LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
Met een 2-de-handse tank heb je tegenwoordig redelijk wat moeite. Niet voor het inbouwen, maar inderdaad de keuring.
Kon je vroeger nog gewoon er eentje inzetten die je van de sloop (of internet) afhaalt.... tegenwoordig mag het geloof ik alleen door een goedgekeurd station worden ingebouwd. Vanaf welk bouwjaar je dan nog welk eentje mag gebruiken.....?????????????
Helaas geen idee. Belletje naar RDW ?
Succes
Kon je vroeger nog gewoon er eentje inzetten die je van de sloop (of internet) afhaalt.... tegenwoordig mag het geloof ik alleen door een goedgekeurd station worden ingebouwd. Vanaf welk bouwjaar je dan nog welk eentje mag gebruiken.....?????????????
Helaas geen idee. Belletje naar RDW ?
Succes
Re: LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
Zag net op paginamarkt dat er een gastank aangeboden werd. Diegene heeft het over een gastank niet ouder dan 6 mnd....
Re: LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
Hm, da's waarschijnlijk Hugo van Osch van Iwema LPG.
Die sets zijn niet goedkoop, maar wel goed, hij weet waar hij ht over heeft (zeker bij V8 motoren. Rij zelf ook met een set van hem rond in een 110 V8, zelf ingebouwd met een collega. Had ik na 6 maanden al terugverdiend (nog wel met oude grijskenteken wegenbelasting).
Het omslagpunt voor LPG bij een V8 licht nu ongeveer op 5500 km/jaar. Zeker de moeite waard dus.
Die sets zijn niet goedkoop, maar wel goed, hij weet waar hij ht over heeft (zeker bij V8 motoren. Rij zelf ook met een set van hem rond in een 110 V8, zelf ingebouwd met een collega. Had ik na 6 maanden al terugverdiend (nog wel met oude grijskenteken wegenbelasting).
Het omslagpunt voor LPG bij een V8 licht nu ongeveer op 5500 km/jaar. Zeker de moeite waard dus.
Re: LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
Hoi Michiel,
klopt, was IWEMA LPG ! Bedankt voor de assistance
gr
Rob RaggemetdieRovervoormeteenLPGsmileopjesnoet
klopt, was IWEMA LPG ! Bedankt voor de assistance

gr
Rob RaggemetdieRovervoormeteenLPGsmileopjesnoet
Re: LPG op 4 cil, 6 cil of V8 ?
Oei, dat wordt dan weer een dure hobby, Jan Willem!
succes ermee!
gr
Rob RagRoverwaarde70litergastankalingeplaatstwasbijaankoop
succes ermee!

gr
Rob RagRoverwaarde70litergastankalingeplaatstwasbijaankoop