compressiemeter
compressiemeter
Had al een tijdje het idee dat er iets niet goed ging onder de motorkap
De 2.25d lekt erg veel olie via de kleppen deksel en als ik mijn had op de olie vulgat hou voel ik ook dat de motor een beetje blaast
ook start hij erg slecht en rookt hij de eerste minuten heel erg
nu wil ik een compressie meting gaan doen
Ik ken iemand die een meter kan regelen maar die zegt dat er een conische rubber op zit. nu is de vraag of deze geschikt is om de compressie van een diesel te meten?? de druk is toch veel te hoog bij een diesel ?
Is er iemand in de buurt van arnhem ( of oost nl) die eventueel zo'n compressie meter heeft die wel geschikt is voor een 2,25 diesel
wat voor een waarde moet ik verwachten bij een gezond blok
groeten joris
Re: compressiemeter
een benzine compressiemeter (die je met de hand op een gat gedrukt houd) is niet geschikt voor diesels.
je moet daar een echte dieselcompressiemter voor hebben met passende adapter op verstuiver of gloeipluggat.
ik heb er een zelf gemaakt. ik wel hem best wel op jouw blok schroeven om eea temeten hier in Boxtel. kom maar langs.
grtz,
Yuri
SIII109D / SJ88,6"
je moet daar een echte dieselcompressiemter voor hebben met passende adapter op verstuiver of gloeipluggat.
ik heb er een zelf gemaakt. ik wel hem best wel op jouw blok schroeven om eea temeten hier in Boxtel. kom maar langs.
grtz,
Yuri
SIII109D / SJ88,6"
Hoi Joris,
Ik wil hetzelfde (compressie test) laten doen een keer. Woon in Nijmegen. Als je een reaktie krijgt op je vraag doe ik graag mee. Verder weet ik helemaal niets van compressiemeten.
De gegevens (drukwaarden) zijn terug te vinden in elke manual van de SIII.
P.S. Ook die van mij blaast licht uit de vulpijp. Weet niet anders. Was al vanaf het begin (toen had ie net 8000 kilometer gedraaid).
Roken in het begin................tja, zelfde verhaal. Het roken wordt wel meer sinds de jaren. Wat is de kleur van de rook?
Startproblemen heb ik eigenlijk nooit gehad, ook nu niet. Gloei je wel voldoende voor? (8 seconden) Staan de kleppen goed gesteld.
O, en het lekken van de olie via de kleppendeksel....klinkt mij ook bekend in de oren. Was bij mij ook. Ging via de charterontluchting. Even de O-ring (om de buis van de carterontluchtinghuis) vernieuwen en klaar is kees. Lekt het langs de pakking? Probeer de pakking te vernieuwen en gebruik het GOEDE AANDRAAIMOMENT !
Waarom ik de compressietest zou willen doen....Ik heb het idee dat mijn trekkracht minder aan het worden is. Na 75000 kilometers ben ik nu wel benieuwd hoe de toestand is van de motor.
groeten,
Peter
SIII 109 "Jeltsin" (....ja, ook een 2.25 diesel...)
Ik wil hetzelfde (compressie test) laten doen een keer. Woon in Nijmegen. Als je een reaktie krijgt op je vraag doe ik graag mee. Verder weet ik helemaal niets van compressiemeten.
De gegevens (drukwaarden) zijn terug te vinden in elke manual van de SIII.
P.S. Ook die van mij blaast licht uit de vulpijp. Weet niet anders. Was al vanaf het begin (toen had ie net 8000 kilometer gedraaid).
Roken in het begin................tja, zelfde verhaal. Het roken wordt wel meer sinds de jaren. Wat is de kleur van de rook?
Startproblemen heb ik eigenlijk nooit gehad, ook nu niet. Gloei je wel voldoende voor? (8 seconden) Staan de kleppen goed gesteld.
O, en het lekken van de olie via de kleppendeksel....klinkt mij ook bekend in de oren. Was bij mij ook. Ging via de charterontluchting. Even de O-ring (om de buis van de carterontluchtinghuis) vernieuwen en klaar is kees. Lekt het langs de pakking? Probeer de pakking te vernieuwen en gebruik het GOEDE AANDRAAIMOMENT !
Waarom ik de compressietest zou willen doen....Ik heb het idee dat mijn trekkracht minder aan het worden is. Na 75000 kilometers ben ik nu wel benieuwd hoe de toestand is van de motor.
groeten,
Peter
SIII 109 "Jeltsin" (....ja, ook een 2.25 diesel...)
Stuur ik net mijn reaktie naar Joris heb jij al gereageerd......te gek !!
Zou ik ook een keertje langs kunnen komen???
groeten,
Peter
SIII 109 "Jeltsin"
Zou ik ook een keertje langs kunnen komen???
groeten,
Peter
SIII 109 "Jeltsin"
Boxtel?boxtel? kom je uit boxtel?? Heb je toevallig ook verstand van disco's
Ik heb een compressie test laten doen toen hij er mee opgehouden was. En de meetresultaten waren 17 voor cilinder 1 23, 24 ,25 voor de andere drie. !7 is veel te weinig. Klopt ook lekke koppakking. De andere drie waarden zijn niet geweldig maar kunnen nog werd gezegt.
Zie ook:
[www.prikpagina.nl]
en:
[www.prikpagina.nl]
en:
[www.prikpagina.nl]
Succes
Arnold.
Disco's?
nee, veel te modern spul
begrijp ik niet 
voor compressiemeten moeten we een keer gezamenlijk afspreken. je bent er nl wel wat tijd mee kwijt.
en vergeet ik het bijna te vertellen. ik sleutel alleen met mooi weer met redelijke temperaturen.
daarom heb ik zelf momenteel geen LaRo meer. tijdelijk natuurlijk, eerst een huis met een schuur.
Yuri
SIII 109D SJ88,6"
nee, veel te modern spul

voor compressiemeten moeten we een keer gezamenlijk afspreken. je bent er nl wel wat tijd mee kwijt.
en vergeet ik het bijna te vertellen. ik sleutel alleen met mooi weer met redelijke temperaturen.
daarom heb ik zelf momenteel geen LaRo meer. tijdelijk natuurlijk, eerst een huis met een schuur.
Yuri
SIII 109D SJ88,6"
hey hey yuri ik zit met een behoorlijk groot probleem. ik ben stadt en land aan het aflopen voor een passende compressie meten voor een laro van mijn pa dit is een 109 serie lll ik heb er al verschillende mee genomen naar huis en gekeken of ze pasten op de gaten vand e gloeistiften maar nee hoor geen enkele die past. nou ben ik zelf ook aan het denken geweest om er zelf eentje maken van een oude verstuiver maar weet niet zeker of dit zal werken. ik weet niet hoe jij dit zelf gemaakt hebt maar zou je het voor mij kunnen uitleggen hoe en wat en van wat ik dat moet maken want ik wil toch wel eens de compressie meten van die auto aangezien hij al 3x de achterste olie keerring van de krukas kapot heeft gedraaid.
mvg
laurens bemelmans
ps: ben zelf monteur en zeer handig dus als je me het eventjes wil uitleggen en eventueel er een foto`tje bij wil mailen graag Yuri schreef:
>
> een benzine compressiemeter (die je met de hand op een gat
> gedrukt houd) is niet geschikt voor diesels.
> je moet daar een echte dieselcompressiemter voor hebben met
> passende adapter op verstuiver of gloeipluggat.
>
> ik heb er een zelf gemaakt. ik wel hem best wel op jouw blok
> schroeven om eea temeten hier in Boxtel. kom maar langs.
>
> grtz,
>
> Yuri
> SIII109D / SJ88,6"
mvg
laurens bemelmans
ps: ben zelf monteur en zeer handig dus als je me het eventjes wil uitleggen en eventueel er een foto`tje bij wil mailen graag Yuri schreef:
>
> een benzine compressiemeter (die je met de hand op een gat
> gedrukt houd) is niet geschikt voor diesels.
> je moet daar een echte dieselcompressiemter voor hebben met
> passende adapter op verstuiver of gloeipluggat.
>
> ik heb er een zelf gemaakt. ik wel hem best wel op jouw blok
> schroeven om eea temeten hier in Boxtel. kom maar langs.
>
> grtz,
>
> Yuri
> SIII109D / SJ88,6"