Import RR (98 en nieuwer) uit Duitsland

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RRgek

Import RR (98 en nieuwer) uit Duitsland

Bericht door RRgek »

Wie heeft er ervaring met import van RR uit Duitsland/Zwitserland. IK overweeg om er een te importeren, zeker gezien het prijsniveau van deze auto's in die landen. Ondanks de BPM heffing is import nog vele malen goedkoper dan een NL exemplaar.

Wie heeft tips/ervaringen etc.

Gr John!
Jurjen

Re: Import RR (98 en nieuwer) uit Duitsland

Bericht door Jurjen »

Vanuit Duitsland is het niet zo moeilijk.
Auto kopen in Duitsland, zoregen dat je de Fahrzeugfbrief erbij hebt en dat de auto op naam van iemand stond.
In Nederland bij de RDW een importkeuring aanvragen.
Als de auto door de keuring komt krijg je voorlopige papieren waarop je kenteken platen kunt halen. BPM berekent de belastingdienst voor je aan de hand van originele nieuwwaarde en de leeftijd.
jurjen
Peter

Re: Import RR (98 en nieuwer) uit Duitsland

Bericht door Peter »

Ik heb jl dec een R.R uit Duitsland laten keuren en 3 dagen na de keuing had ik mijn kenteken in huis. Voorafgaand wel een CVO (in Duitsland heet dat een COC) aanvragen bij Land Rover UK, kost € 70,= plus bank kosten plm € 12,=, en duurt ong 2 tot 3 weken voordat je dat in huis hebt. Een CVO is een certificaat waarop alle gegevens staan van de auto, airbags bijvoorbeeld en al dat soort zaken plus de opties. De RDW keurt de auto alleen met zo'n CVO en de Douane (heeft kantoor bij de RDW ) berekend aan de hand van de CVO de BPM. Je krijgt korting op de BPM als er een airbag inzit maar je betaald weer meer als er een radio (org) inzit. Dus tip: zit er een Harman Kardon in sloop deze er dan uit, is veel werk maar het scheelt een paar centen. Kortom: na aanschaf van de auto kan je met een beetje mazzel na 5 tot 6 weken met de auto op NL kenteken rijden. Succes, Peter.
P.S. Ik heb een supermooie 4.6 HSE gekocht die mij heel goed bevalt maar die ik alweer ga verkopen omdat ik veel meer ga rijden en daarom een Disco TD5 ES full options van een jaar oud in Duitsland heb gekocht.
RRgek

Re: Import RR (98 en nieuwer) uit Duitsland

Bericht door RRgek »

Bedankt voor je input. Dat van dat CVO is echt nieuw. Van wanneer is die 4.6 die je in de verkoop doet? Eigenlijk ben ik op zoek naar een diesel. Dit wordt echter vanwege het krappe vermogen wel afgeraden.

Hoe zit het met BTW die je kunt verrekenen? Ik zoek wel een BTW auto omdat ik op eigen BV wil kopen. Hoe kun je zien of je te maken hebt met een duitse 'BTW' auto?

Gr John!Peter schreef:
>
> Ik heb jl dec een R.R uit Duitsland laten keuren en 3 dagen
> na de keuing had ik mijn kenteken in huis. Voorafgaand wel
> een CVO (in Duitsland heet dat een COC) aanvragen bij Land
> Rover UK, kost € 70,= plus bank kosten plm € 12,=, en duurt
> ong 2 tot 3 weken voordat je dat in huis hebt. Een CVO is een
> certificaat waarop alle gegevens staan van de auto, airbags
> bijvoorbeeld en al dat soort zaken plus de opties. De RDW
> keurt de auto alleen met zo'n CVO en de Douane (heeft kantoor
> bij de RDW ) berekend aan de hand van de CVO de BPM. Je
> krijgt korting op de BPM als er een airbag inzit maar je
> betaald weer meer als er een radio (org) inzit. Dus tip: zit
> er een Harman Kardon in sloop deze er dan uit, is veel werk
> maar het scheelt een paar centen. Kortom: na aanschaf van de
> auto kan je met een beetje mazzel na 5 tot 6 weken met de
> auto op NL kenteken rijden. Succes, Peter.
> P.S. Ik heb een supermooie 4.6 HSE gekocht die mij heel goed
> bevalt maar die ik alweer ga verkopen omdat ik veel meer ga
> rijden en daarom een Disco TD5 ES full options van een jaar
> oud in Duitsland heb gekocht.
RRgek

Re: Import RR (98 en nieuwer) uit Duitsland

Bericht door RRgek »

Jurjen,

Bedankt voor je reactie, nog goede adressen in Duitsland/Zwitserland?

Gr John!Jurjen schreef:
>
> Vanuit Duitsland is het niet zo moeilijk.
> Auto kopen in Duitsland, zoregen dat je de Fahrzeugfbrief
> erbij hebt en dat de auto op naam van iemand stond.
> In Nederland bij de RDW een importkeuring aanvragen.
> Als de auto door de keuring komt krijg je voorlopige papieren
> waarop je kenteken platen kunt halen. BPM berekent de
> belastingdienst voor je aan de hand van originele nieuwwaarde
> en de leeftijd.
> jurjen
Jurjen

Re: Import RR (98 en nieuwer) uit Duitsland

Bericht door Jurjen »

zoeken op www.mobile.de of andere duitse autozoekers
keus genoeg
jurjen
Jurjen

Re: Import RR (98 en nieuwer) uit Duitsland

Bericht door Jurjen »

Mehrwertsteuer ausweisbar geeft aan de de BTW aantoonbaar is, als je bij een duitse handelaar koopt kan die jouw BTW-nummer checken.
Jurjen
Peter

Re: Import RR (98 en nieuwer) uit Duitsland

Bericht door Peter »

Mijn Range is uit 9-98 en heb m van 1e eig, nu 87.000km gelopen en toen ik m kocht 72.000. Ik rij teveel en eigenlijk te duur vandaar de TD5, rij ik nu al mee. Twee auto's is dan te duur, dat vindt mijn vriendin niet want die rijd er nu mee! Btw zit niet op mijn auto omdat ik m prive heb, maar ik heb er wel een factuur bij van verkoper. Duitse btw is 16%. Wil je meer weten dan kan je me beter mailen op pbr@wanadoo.nl. Peter RRgek schreef:
>
> Bedankt voor je input. Dat van dat CVO is echt nieuw. Van
> wanneer is die 4.6 die je in de verkoop doet? Eigenlijk ben
> ik op zoek naar een diesel. Dit wordt echter vanwege het
> krappe vermogen wel afgeraden.
>
> Hoe zit het met BTW die je kunt verrekenen? Ik zoek wel een
> BTW auto omdat ik op eigen BV wil kopen. Hoe kun je zien of
> je te maken hebt met een duitse 'BTW' auto?
>
> Gr John!Peter schreef:
> >
> > Ik heb jl dec een R.R uit Duitsland laten keuren en 3 dagen
> > na de keuing had ik mijn kenteken in huis. Voorafgaand wel
> > een CVO (in Duitsland heet dat een COC) aanvragen bij Land
> > Rover UK, kost € 70,= plus bank kosten plm € 12,=, en duurt
> > ong 2 tot 3 weken voordat je dat in huis hebt. Een CVO is een
> > certificaat waarop alle gegevens staan van de auto, airbags
> > bijvoorbeeld en al dat soort zaken plus de opties. De RDW
> > keurt de auto alleen met zo'n CVO en de Douane (heeft kantoor
> > bij de RDW ) berekend aan de hand van de CVO de BPM. Je
> > krijgt korting op de BPM als er een airbag inzit maar je
> > betaald weer meer als er een radio (org) inzit. Dus tip: zit
> > er een Harman Kardon in sloop deze er dan uit, is veel werk
> > maar het scheelt een paar centen. Kortom: na aanschaf van de
> > auto kan je met een beetje mazzel na 5 tot 6 weken met de
> > auto op NL kenteken rijden. Succes, Peter.
> > P.S. Ik heb een supermooie 4.6 HSE gekocht die mij heel goed
> > bevalt maar die ik alweer ga verkopen omdat ik veel meer ga
> > rijden en daarom een Disco TD5 ES full options van een jaar
> > oud in Duitsland heb gekocht.
Plaats reactie