vervolg : hele lange rit naar huis. Oorzaak gevonden :-))

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
MtheG

vervolg : hele lange rit naar huis. Oorzaak gevonden :-))

Bericht door MtheG »

Ik heb het advies van Puffino te harte genomen en niets aanpassen voordat ik de oorzaak van de trillingen heb gevonden.
Ik had ondertussen al diverse dingen aangepast en gecontroleerd en de swifel preload aangepast.
Alles leek een dag redelijk en daar gingen we weer.
Niet zo erg ditmaal (max 70 km/u) maar zeker NIET goed.

Ik ben even langs Knook Purmerend gegaan en samen met de monteur daar even gekeken.
Hij vermoede dat het in de Panhardstang rubbers niet in orde waren.
Het ding dus gedemonteerd en wat bleek was dat er een verkeerde bout was gebruikt aan een zijde.
Deze bout was te dun met als gevolg dat hij krom is geslagen en ingevroten.
Als de bout met de holle kant naar de stang toe stond had ik een speling van 1 hele cm!!!
De hele vooras kon dus behoorlijk bewegen.
Ik heb de bout vervangen door de juiste en het probleem was verholpen.

OK oorzaak gevonden.

De bussen wil ik ook vervangen maar daar moet ik even een hele goede pers voor hebben want ze lijken niet vervangen te zijn vanaf 1974 (ze lijken wel een integraal onderdeel van de stang te zijn geworden).

Wat nu wel opvalt nu alles weer strak zit is dat ik echt mijn velgen en banden miet laten checken.
Serious IIa

Re: vervolg : hele lange rit naar huis. Oorzaak gevonden :-))

Bericht door Serious IIa »

Hee Mike,

Heb hier wel een 40 tons pers staan........ Alleen in grun. Maar als je in de buurt bent pers ik ze gerust er even voor je uit.

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

Doe nu niet zo gemeen Bowy en pers dan die nieuwe er meteen even in!

gr,

Roland
Puffino

Bericht door Puffino »

Mooi man, dat het zo is afgelopen. Altijd prettig om iets te vinden dat de oorzaak zou kunnen zijn. Zover ben ik nog niet helemaal denk ik. Maar dat komt wel.

Die oude bussen eruit halen kan door de hele stang in de vuurton te zetten voor een uutje of twee. Lekker barbecuen ;-) Heb ik ook gedaan, met massief stalen staven werkt dat best. Alleen de buitenste laag van die bussen is altijd effe pielen. Zagen! Of ander grof geweld. Als je die stang maar heel laat.

Als je nieuwe bussen hebt: ik hoop dat je van die deelbaren hebt?? Zoals deflexen, of anderen?

Sander Lelieveld

110 "Snorkel"
Plaats reactie