probleempje met lucas.
probleempje met lucas.
Prince of darkness
Ik heb van de week een LW gekocht van Domeinen. (en hij is groen!) Grondig
inspectie leert dat er een gaatje in het schutbord zit en de radiator
leeggelopen is. Waarschijnlijk zijn de rubberslangen wat vergaan. De remmen
zitten natuurlijk vasten maar voor de rest lijkt hij prima. na het plaatsen
van een paar accu,s bleek de auto meteen aan te slaan. Dus je begrijpt,
allemaal heel tevreden. de ruiten wissers doen het en zelfs de aanjager
slaat aan.
Vreemd genoeg doet van de verlichting helemaal niks. Ik verwacht dat tijdens
het verwijderen van de oorlogs verlichting misschien kortsluiting is gemaakt
of draden zijn doorgeknipt.
Wat ik weet is dat het probleem zich voor de zekeringskast afspeelt.
Nu heb ik wat echelon boeken, maar een erg duidelijk schema staat daar niet
in.
heeft iemand een duidelijk schema, of sugesties?
Anton metselaar
Ik heb van de week een LW gekocht van Domeinen. (en hij is groen!) Grondig
inspectie leert dat er een gaatje in het schutbord zit en de radiator
leeggelopen is. Waarschijnlijk zijn de rubberslangen wat vergaan. De remmen
zitten natuurlijk vasten maar voor de rest lijkt hij prima. na het plaatsen
van een paar accu,s bleek de auto meteen aan te slaan. Dus je begrijpt,
allemaal heel tevreden. de ruiten wissers doen het en zelfs de aanjager
slaat aan.
Vreemd genoeg doet van de verlichting helemaal niks. Ik verwacht dat tijdens
het verwijderen van de oorlogs verlichting misschien kortsluiting is gemaakt
of draden zijn doorgeknipt.
Wat ik weet is dat het probleem zich voor de zekeringskast afspeelt.
Nu heb ik wat echelon boeken, maar een erg duidelijk schema staat daar niet
in.
heeft iemand een duidelijk schema, of sugesties?
Anton metselaar
Re: probleempje met lucas.
Hallo Anton,
Precies hetzelfde verhaal toen ik mijn LW kocht.Alles deed het behalve het light,richting aanwijzers,claxon,remlicht en verlichting in metertjes.
Ben toen op zoek gegaan en vond uiteindelijk de oorzaak.
De lichtschakelaar!
Wat was er aan de hand? wel, deze bleek totaal verrot en veroest van binnen,alle kabelaansluitingen waren er af gerot.
Dit komt omdat de lichtschakelaar in het dashbord aan de achterkant in de motorruimte steekt en hier een rubber beschermhoes om zit waar een klein gaatje in zit om condens water af te voeren.bij mijn exemplaar zat dat gaatje dus naar boven gemonteerd.... en had die hele hoes vol water gestaan wat natuurlijk zijn sporen nagelaten had.
Heb toen een nieuwe lichtschakelaar (precies zo'n zelfde) gemonteerd en alles mooi ingevet met zuurvrije vasaline en met natuurlijk dit keer het gaatje naar beneden.
toen geprobeerd en alles werkte perfect!
Waarom gaat alles over die lichtschakelaar? wel, als ie in de stand van "oorlogsverlichting" staat(pennetje in het hart indrukken en schakelaar naar rechtsdraaien)dan werkt er verder ook niets zoals claxon,remlicht,rightingaanwijzer enz,om foutive handeling uit te sluiten op een leger missie waardoor men zich eventueel zou kunnen veraden.
Het gootje voor lekwater onder de motorkap is ook net iets te kort waardoor er in princiepe altijd regenwater op deze schakelaar drupt.heb dat bij mijn exemplaar dan ook beter beschut nu.
veel succes,
theo
Precies hetzelfde verhaal toen ik mijn LW kocht.Alles deed het behalve het light,richting aanwijzers,claxon,remlicht en verlichting in metertjes.
Ben toen op zoek gegaan en vond uiteindelijk de oorzaak.
De lichtschakelaar!
Wat was er aan de hand? wel, deze bleek totaal verrot en veroest van binnen,alle kabelaansluitingen waren er af gerot.
Dit komt omdat de lichtschakelaar in het dashbord aan de achterkant in de motorruimte steekt en hier een rubber beschermhoes om zit waar een klein gaatje in zit om condens water af te voeren.bij mijn exemplaar zat dat gaatje dus naar boven gemonteerd.... en had die hele hoes vol water gestaan wat natuurlijk zijn sporen nagelaten had.
Heb toen een nieuwe lichtschakelaar (precies zo'n zelfde) gemonteerd en alles mooi ingevet met zuurvrije vasaline en met natuurlijk dit keer het gaatje naar beneden.
toen geprobeerd en alles werkte perfect!
Waarom gaat alles over die lichtschakelaar? wel, als ie in de stand van "oorlogsverlichting" staat(pennetje in het hart indrukken en schakelaar naar rechtsdraaien)dan werkt er verder ook niets zoals claxon,remlicht,rightingaanwijzer enz,om foutive handeling uit te sluiten op een leger missie waardoor men zich eventueel zou kunnen veraden.
Het gootje voor lekwater onder de motorkap is ook net iets te kort waardoor er in princiepe altijd regenwater op deze schakelaar drupt.heb dat bij mijn exemplaar dan ook beter beschut nu.
veel succes,
theo
Help............
Ik ga morgen kijken, klinkt wel als mijn probleem.
Anton
Ik ga morgen kijken, klinkt wel als mijn probleem.
Anton
te koop: mil licht schakelaar in goede staat.
mijn wagen is EX militair. nu dus civiel.
ik heb de draadboom er helemaal uitgesloopt en er zelf maar een nieuwe schakeling in gemaakt. al die militaire @!#$ scheelt me zeker 50% van de draden en het civiele SIII schema van de prince of darkness him self is ook niet alles. totaal 3 zekeringen van 35A voor de hele wagen vond ik een beetje te simpel.
ik heb dus een nieuwe schakeling bedacht en die werkt perfect.
ik denk dat jij je auto WEL militair wilt laten?
succes,
Yuri
SIII 109D
mijn wagen is EX militair. nu dus civiel.
ik heb de draadboom er helemaal uitgesloopt en er zelf maar een nieuwe schakeling in gemaakt. al die militaire @!#$ scheelt me zeker 50% van de draden en het civiele SIII schema van de prince of darkness him self is ook niet alles. totaal 3 zekeringen van 35A voor de hele wagen vond ik een beetje te simpel.
ik heb dus een nieuwe schakeling bedacht en die werkt perfect.
ik denk dat jij je auto WEL militair wilt laten?
succes,
Yuri
SIII 109D
Mijn landy komt ook bij de domeinen vandaan.
Ik heb erg mazzel gehad. Gekocht voor weinig euro's maar wel een paar gaten in me voetenbak. Voor de rest werkt alles inclusief remmen en verlichting. Toen ik de verlichting probeerde was ik erg verrast en opgelucht dat alles normaal werkt. Suc6
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Ik heb erg mazzel gehad. Gekocht voor weinig euro's maar wel een paar gaten in me voetenbak. Voor de rest werkt alles inclusief remmen en verlichting. Toen ik de verlichting probeerde was ik erg verrast en opgelucht dat alles normaal werkt. Suc6
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
O,
Het is niet de eerst LW voor mij, maar wel de eerste met dit probleem. Meestal blijft het bij lekke koppelings cilinders en vastgelopen remmetjes, maar dit is voor het eerst een electrich probleem.
Ik ga er ook vanuit dat het een erg voor de hand simpel probleem is. enkel zie ik hem nog niet
Ik denk niet dat ik de hele draadbomen ga vervangen, maar als iemand onderdelen over heb, houd ik me aanbevolen. Zal namelijk ook niet de laatste zijn die ik opknap.
Ex leger voertuigen zijn vaak leuke puzzels.
En vaak niet zo erg als dat je een civiele Land Rover gaat opknappen.
Die zijn toch vaak beyond repair.
Ik zoek verder.
Anton
Het is niet de eerst LW voor mij, maar wel de eerste met dit probleem. Meestal blijft het bij lekke koppelings cilinders en vastgelopen remmetjes, maar dit is voor het eerst een electrich probleem.
Ik ga er ook vanuit dat het een erg voor de hand simpel probleem is. enkel zie ik hem nog niet
Ik denk niet dat ik de hele draadbomen ga vervangen, maar als iemand onderdelen over heb, houd ik me aanbevolen. Zal namelijk ook niet de laatste zijn die ik opknap.
Ex leger voertuigen zijn vaak leuke puzzels.
En vaak niet zo erg als dat je een civiele Land Rover gaat opknappen.
Die zijn toch vaak beyond repair.
Ik zoek verder.
Anton
Probleempje met Lucas zegt-ie. Ééntje maar ???
hallo anton,
heb je al gekeken of het niet in die lichtschakelaar zat?
succes
heb je al gekeken of het niet in die lichtschakelaar zat?
succes
Yuri,
Wil je mij iets meer vertellen over jouw ontwerp? Vindt zeld die militaire spaghetti ook overdadig en denk erover e.e.a. te verherbouwen.
grutn,
Joey
Wil je mij iets meer vertellen over jouw ontwerp? Vindt zeld die militaire spaghetti ook overdadig en denk erover e.e.a. te verherbouwen.
grutn,
Joey