Ik wordt hier helemaal gek van ?
Tuurlijk is het beter om de cilinderkop er ook af te halen.
En ja, tuurlijk is het ook beter om ook de versnellingsbak er maar onder weg te halen en te reviseren. Dan ook maar gelijk de tussenbak en de overdrive niet te vergeten.......
Er zijn voor- en nadelen maar ik heb het volgende in mijn hoofd:
Ik kan de motor stukje voor stukje demonteren en daar waar nodig reviseren. Omdat ik na veel verhalen een aantal specifieke zwakke punten iedere keer tegenkom wil ik de volgorde zoals hierboven beschreven aanhouden.
Een andere optie is om een goed basisblok te kopen, deze op de motorbok te plaatsen en helemaal gaan reviseren. Dus onderdelen in de wasmachines, nwe lagers, zuigerveren, ff honen (misschien wel overmaatse zuigers? - wie weet) Klepzittingen slijpen, enzovoorts. Dus stuk voor stuk alles gaan behandelen en voorlopig kan ik gewoon met de Range Rover blijven rijden. Tegen de tijd dat het motorblok klaar is kan ie dan gewoon omgebouwd worden en weet ik zeker dat ik een heel goed blok heb liggen
Ik weet het niet meer.......
Groetjes, JC