lassen chassis 109 "

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Anton van der Schaaf

lassen chassis 109 "

Bericht door Anton van der Schaaf »

Wie kan me helpen voor een goed adres, om het chassis te laten lassen.
Eventueel denk ik ook nog aan stralen en in de verf zetten.
Ik woon in Bussum, dus in eerste instantie een beetje in de buuurt.
Bij voorbaat dank,
Anton
johan - Doli

Re: lassen chassis 109 "

Bericht door johan - Doli »

Laten lassen weet ik niet maar ik ken wel iemand die het evt. zelf zou kunnen... geen idee of hij tijd heeft maar als je wilt kan ik het wel eens vragen.
Disco

Bericht door Disco »

Bolleboos in berkel en Roderijs kan je chassie wel lassen uiteraard weet hij van wanten.
Het stralen zou ik zo een twee drie niet weten, ik weet wel een zaakje dat waxoil verkoopt.

Ps.als je wil gaan stralen moet het chassie kaal zijn is het dan niet handiger om aan een nieuwe te denken(misschien niet eens veel duurder

Groeren Theo Kaufmann/disco
Anton van der Schaaf

Hi Disco,

Vooralsnog kom ik op plus minus 1200 Engelse Ponden uit.
Het is namenlijk voor een V8 uit 1982.

Dit is zonder vervoer naar Nederland.

Ik hoop goedkoper uit te komen.

Anton
Anton van der Schaaf

Hi Johan,

Is dit een adres een beetje in de buurt van Bussum ?

Anton
Steven

Bericht door Steven »

Daar kan je aardig wat voor verlassen
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Anton,

Klinkt interessant een beetje gaten dicht lassen e.d. Maar pas wel op, toen ik mijn Landrover kocht zaten er ook een paar gaatjes in, heb ze allemaal keurig dichtgelast. Maar kort geleden is mijn chassis toch doorgebroken. Nu ik hem bijna helemaal uit elkaar heb blijkt dat je met een vuist van 1 kilo op diverse plaatsen gaten van ongeveer 10 cm x de breedte van het chassis (stuk of 6) in kunt slaan. Dit lijkt me niet echt fijn om mee te rijden maar het was mij nooit opgevallen omdat er een dikke laag tectyl over heen zat. Ook ik was in de veronderstelling dat hem maar om een paar slechte gaatjes ging maar dit viel dus behoorlijk tegen!

Onthoud dat chassis nooit van buiten naar binnen rotten maar altijd van binnen naar buiten en dat van de 1,8 mm chassis materiaal 1,5 mm kan wegrotten zonder dat je het merkt en je dan dus ineens een heel groot gat hebt..... en dan ga je het ene gat met het andere vullen, want die lassen gaan meteen weer roesten van binnen uit.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het echt maar een paar gaatjes zijn.....

Volgens mij is een goed voorteken : als de outriggers al vervangen zijn en de crossmember en er al wat kleine gaatjes zijn dichtgelast. Dan is het een aflopende zaak anders heb je nog een paar jaar!

Succes met de keuze.

Groetjes Bowy
Plaats reactie