Mijn Series III, ex-leger uit 1979 is afgekeurd door het RDW op de volgende punten (ik zal de afkeurpunten letterlijk weergeven) :
1/ WvW 75 Remvertraging onvoldoende. Voertuig haalt geen 5.2/secvertraging bij 500newtn trappen.
2/ Schokdemperrubbers voor en achteras controleren cq vervangen
3/ Onvoldoende gegevens om kenteken te genereren. Conformiteitsverklaring alsnog overleggen.
Mijn vragen:
ad 1 /Ik vind hem redelijk remmen voor zo'n oud beestje. De keurder vermoedde een onvoldoende werking van de vacuumpomp. Mijn vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat bij een herkeuring wel die remdruk op peil is?
ad 2/ Hoe kom ik aan die rubbers en is dit een groot karwei?
ad 3/ Ik kwam ter keuring, zoals mijn Series III er volgens de boeken er uitziet: als ''verkenningsvoertuig". Dat is met een takkenvanger, een affuit, antennesteunen en een rek achterop met het reservewiel. Verder alles plat: geen voorruit, geen huif. De keurder kon in zijn papieren niet vinden wat bij mijn voertuig hoort. De keurder zocht en zocht in zijn papieren, maar kon niets vinden. Conformiteitsverklaring : hoe kom ik daaraan en zijn daar veel moeilijkheden bij te verwachten?
Tot slot: ik ga er vanuit, dat er bij de herkeuring alleen naar deze punten gekeken wordt. Is dat zo, of moet ik toch nog voor een km-kabel zorgen en nog andere, over het hoofd geziene zaken?
Groetjes,
Cees
Afgekeurd, maar toch redelijk blij....
Re: Afgekeurd, maar toch redelijk blij....
oeps Cees,
die conformiteitsverklaring kan wel eens een hele zware dobber worden. Ik (en met mij meer prikkers) zijn al lange tijd bezig maar het is ons nog niet gelukt. Probleem zit erin dat Landrover Nederland die moet afgeven en daar heeft men geen zin in, overigens om begrijpelijke redenen.
Ik denk overigens dat je hem op grijs kenteken zonder zo'n verklaring kunt krijgen.
Marco
die conformiteitsverklaring kan wel eens een hele zware dobber worden. Ik (en met mij meer prikkers) zijn al lange tijd bezig maar het is ons nog niet gelukt. Probleem zit erin dat Landrover Nederland die moet afgeven en daar heeft men geen zin in, overigens om begrijpelijke redenen.
Ik denk overigens dat je hem op grijs kenteken zonder zo'n verklaring kunt krijgen.
Marco
Schokdemperrubbers zijn simpel te vervangen.Splitpen eruit en de boel los draaien.
Ze zijn o.a. te verkrijgen bij van Dam in Bennekom.Adres weet ik even niet.
Succes, Groeten Carel Pastoors.
Ze zijn o.a. te verkrijgen bij van Dam in Bennekom.Adres weet ik even niet.
Succes, Groeten Carel Pastoors.
je kunt even aan de renservo zuigen om te kijken of die soms lek is, dan moet je ook erg hard trappen.
bij een herkeuring kunnen ook nietgenoemde punten als afkeur punt gelden. ('t is wel een fout van de keurmeester, maar ja, je moet het wel repareren )
Groeten Jan Schober
bij een herkeuring kunnen ook nietgenoemde punten als afkeur punt gelden. ('t is wel een fout van de keurmeester, maar ja, je moet het wel repareren )
Groeten Jan Schober
hihi, denk dat je weinig afremt met een renservo, ik bedoel dus reMservo.
Dat je zonder voorruit door de keuring kwam. Ik was vorige week daar en toen vroeg ik dat omdat jij net de avond daarvoor iets vroeg over die keuring. De keurmeester zei toen dat je zonder voorruit nooit een kenteken krijgt. Als er voor jou auto een aparte verklarin g komt waarin staat dat dat zo hoort wordt het iets anders.
De km tellerkabel is wel verplicht. Als ze bij de herkeur toevallig bij de remtest of het rijden naar de remtestbank per ongeluk wel op de teller kijken hang je. (iedere herkeur is weer betalen) En anders de eerste APK.
Die rubbers stellen niets voor, kost weinig en is zo vervangen. Iedere series onderdelendealer heeft ze. En als je daar toch bent kun je gelijk een tellerkabel halen.
Servo test: rem intrappen, starten en dan moet je pedaal inzakken. Zoniet dan is hij kapot. Overigens moet een series zonder servo ook zijn remtest halen alleen kost dat meer kracht. Maar als er een servo op zit moet hij werken. Een grijs kenteken moet 4.0 m/s bij 700Nm halen dut dat is een optie. Maar ik denk dat er ook iets niet goed is met je remmen.
Ik denk dat je er beter een ruit op kunt zetten en hem als gewone 109 softop naar de keuring kunt brengen. Normaal is een buitenlands kenteken en chassisnummer wat klopt met die papieren voldoende.
fred101
De km tellerkabel is wel verplicht. Als ze bij de herkeur toevallig bij de remtest of het rijden naar de remtestbank per ongeluk wel op de teller kijken hang je. (iedere herkeur is weer betalen) En anders de eerste APK.
Die rubbers stellen niets voor, kost weinig en is zo vervangen. Iedere series onderdelendealer heeft ze. En als je daar toch bent kun je gelijk een tellerkabel halen.
Servo test: rem intrappen, starten en dan moet je pedaal inzakken. Zoniet dan is hij kapot. Overigens moet een series zonder servo ook zijn remtest halen alleen kost dat meer kracht. Maar als er een servo op zit moet hij werken. Een grijs kenteken moet 4.0 m/s bij 700Nm halen dut dat is een optie. Maar ik denk dat er ook iets niet goed is met je remmen.
Ik denk dat je er beter een ruit op kunt zetten en hem als gewone 109 softop naar de keuring kunt brengen. Normaal is een buitenlands kenteken en chassisnummer wat klopt met die papieren voldoende.
fred101