Hallo Prikkers
Even een vraagje, ik heb onder mijn 109 de remmen zittem van een 6 cyl. Nu ben ik in de boeken aan het kijken ( prikkers CD enderg ) maar er wordt nergens iets gezegd over een dubbel remcylinder ( boven en onder ) is dit iets speciaals ofzo?? Het betekend volgens mij ook dat je een andere ankerplaat hebt dus ook dit moet dan een partnummer hebben.
grt Frank Korver
"Daktari" 109B Pickup 1979
Remmen 109 6 Cyl
Re: Remmen 109 6 Cyl
In het reparatie handboek staat niets bijzonders omdat de 109 4 cilinder en latere 88" ook dubbele remcilinders heeft. Dus voor een 6 cilinder zijn dezelfde reparatie handelingen van toepassing.
In het onderdelen boek zal je zien dat de 6 cilinder modellen aan de voorkant wel andere remcilinders, ankerplaat en trommels hebben.
De V8 heeft dezelfde remmen als een 6 cilinder.
Dennis B.
In het onderdelen boek zal je zien dat de 6 cilinder modellen aan de voorkant wel andere remcilinders, ankerplaat en trommels hebben.
De V8 heeft dezelfde remmen als een 6 cilinder.
Dennis B.
Ik heb net mijn 6 cyl. verkocht maar vorig jaar nog de voorremmen gereviseerd.
De 6 cyl. heeft net als de acht een dubbel werkende rem voor, voor extra remkracht om het vanwege het extra gewicht. De remschoenen zijn ook breder.
Beide cylinders zijn gekoppeld en leveren altijd wat problemen met ontluchten.
De onderdelen zijn allemaal makkelijk te bestellen of bij sommige handellaren te verkrijgen.
In het groene repair opertion manual staat het gewoon beschreven paragraaf 70.40.02.
De achterremmen zijn gelijk aan een 88.
De 6 cyl. heeft net als de acht een dubbel werkende rem voor, voor extra remkracht om het vanwege het extra gewicht. De remschoenen zijn ook breder.
Beide cylinders zijn gekoppeld en leveren altijd wat problemen met ontluchten.
De onderdelen zijn allemaal makkelijk te bestellen of bij sommige handellaren te verkrijgen.
In het groene repair opertion manual staat het gewoon beschreven paragraaf 70.40.02.
De achterremmen zijn gelijk aan een 88.
De achterremmen van een 6 cilinder zijn niet gelijk aan die van een 88", want die hebben 10" trommels.
De 6 cilinder heeft achter dezelfde remmen als de 4 cilinder 109", dus 11" trommels.
Dennis B.
De 6 cilinder heeft achter dezelfde remmen als de 4 cilinder 109", dus 11" trommels.
Dennis B.