Voortgang met de 6-cilinder. Stromberg of SU.
Geplaatst: vr 19 aug 2005, 17:24
Prikkers,
Ik heb inmiddels ontdekt waar mijn 6-cilinder zijn olie laat. Gisteren heb ik de inlaatkleppen uit de kop gehaald en er bleek een flinke hoeveelheid koolaanslag op de bovenkant van de kleppen te zitten. De inlaatklepgeleiders zijn dus duidelijk de belangrijkste boosdoener. Omdat ik niet al te veel vertrouwen heb in de standaard afdichting met O-ringetjes en een aantal geleiders behoorlijk speling vertonen, ben ik van plan ze toch te vervangen en meteen een creatieve oplossing te fabrieken met uitlaatklepseals van een 2 1/4. Daar over later meer, waarschijnlijk met foto's van de conversie.
Dan mijn vraagje. Heeft er iemand ervaring met, of info over Land Rover 6-cilinders met een SU in plaats van een Stromberg?
Aangezien de 6-cilinder niet uitblinkt door zuinigheid en de kop er nu toch af ligt, wil ik een paar dingetjes doen om hem iets minder dorstig te maken. Ik wil een paar van de scherpe randen in de inlaatkanalen wat fatsoeneren en eigenlijk ook een SU monteren. Ik denk dat ik voor het gemak voor de keuring de Stromberg er nog op zet, maar daarna ga ik waarschijnlijk voor een HIF6/HIF44. De info die ik dus zoek is wat voor naald en veer voor een Land Rover 6-cilinder goede resultaten geven.
De 6-cilinders zijn in Nederland niet enorm dicht gezaaid, dus het is geen vraag waar ik enorme hoeveelheden antwoorden op verwacht, maar wie weet is er iemand die hier meer van weet.
Groet,
Niels
Ik heb inmiddels ontdekt waar mijn 6-cilinder zijn olie laat. Gisteren heb ik de inlaatkleppen uit de kop gehaald en er bleek een flinke hoeveelheid koolaanslag op de bovenkant van de kleppen te zitten. De inlaatklepgeleiders zijn dus duidelijk de belangrijkste boosdoener. Omdat ik niet al te veel vertrouwen heb in de standaard afdichting met O-ringetjes en een aantal geleiders behoorlijk speling vertonen, ben ik van plan ze toch te vervangen en meteen een creatieve oplossing te fabrieken met uitlaatklepseals van een 2 1/4. Daar over later meer, waarschijnlijk met foto's van de conversie.
Dan mijn vraagje. Heeft er iemand ervaring met, of info over Land Rover 6-cilinders met een SU in plaats van een Stromberg?
Aangezien de 6-cilinder niet uitblinkt door zuinigheid en de kop er nu toch af ligt, wil ik een paar dingetjes doen om hem iets minder dorstig te maken. Ik wil een paar van de scherpe randen in de inlaatkanalen wat fatsoeneren en eigenlijk ook een SU monteren. Ik denk dat ik voor het gemak voor de keuring de Stromberg er nog op zet, maar daarna ga ik waarschijnlijk voor een HIF6/HIF44. De info die ik dus zoek is wat voor naald en veer voor een Land Rover 6-cilinder goede resultaten geven.
De 6-cilinders zijn in Nederland niet enorm dicht gezaaid, dus het is geen vraag waar ik enorme hoeveelheden antwoorden op verwacht, maar wie weet is er iemand die hier meer van weet.
Groet,
Niels