zomaar een vraag.
Geplaatst: vr 12 aug 2005, 18:41
Een van de weinige dingen wat nog niet is vervangen of gereviseerd aan Rumble is de versnellingsbak. nu doet hij het ook nog prima, dus eigenlijk voorlopig ook nog niks aan de hand.
Ondertussen kijk ik al wel uit naar een vervangende bak, zodat ik er eentje op voorraad heb liggen. Blijkt nog een moeilijke opgaven te zijn: gereviceerd 950 euro, en tweedehands prijzen tussen de 300 voor een bijna versleten bak en 750 voor net niet nieuw meer.
Nu bedacht ik me nog een oplossing, namelijk het aanpassen van een Series III bak met een lt230 tussenbak. ik weet dat dit toegepast word in series landrovers door East coast Rovers (Amerika) , dus waarom niet in een Ninty.
Voordeel zou zijn dat de SIII bakken redelijk goedkoop te vinden zijn. En daarnaast redelijk eenvoudig zelf te reviseren zijn.
Ik vraag me alleen af hoe je met je cardan assen uitkomt, de ophangpunten, en natuurlijk: is de bak wel berekend op de 200tdi geweld!
Anton (zomaar een vraag)
Rumble is opgebouwd uit: een orgineel chassis, 200tdi uit een 92er 110, uit kosovo,versnellingsbak uit een 84 er ninty,aandrijfas van een defender 90, achteras van een 84 RangeRover, stuurbekrachtiging, veren, van een 91er disco, vooras is orgineel, stuurstang van een 110 uit een buitelandse zoutmijn,twee nieuwe zijschermen. deuren van 87 exmariniers (dank Paul) deurtopjes en achterdeur van 84er 110, stoelen uit Dorris, middenstoeltje uit 94 defender 110, koplamp ringen van een Series III, velgen van een disco, bumper van een 110.
Ondertussen kijk ik al wel uit naar een vervangende bak, zodat ik er eentje op voorraad heb liggen. Blijkt nog een moeilijke opgaven te zijn: gereviceerd 950 euro, en tweedehands prijzen tussen de 300 voor een bijna versleten bak en 750 voor net niet nieuw meer.
Nu bedacht ik me nog een oplossing, namelijk het aanpassen van een Series III bak met een lt230 tussenbak. ik weet dat dit toegepast word in series landrovers door East coast Rovers (Amerika) , dus waarom niet in een Ninty.
Voordeel zou zijn dat de SIII bakken redelijk goedkoop te vinden zijn. En daarnaast redelijk eenvoudig zelf te reviseren zijn.
Ik vraag me alleen af hoe je met je cardan assen uitkomt, de ophangpunten, en natuurlijk: is de bak wel berekend op de 200tdi geweld!
Anton (zomaar een vraag)
Rumble is opgebouwd uit: een orgineel chassis, 200tdi uit een 92er 110, uit kosovo,versnellingsbak uit een 84 er ninty,aandrijfas van een defender 90, achteras van een 84 RangeRover, stuurbekrachtiging, veren, van een 91er disco, vooras is orgineel, stuurstang van een 110 uit een buitelandse zoutmijn,twee nieuwe zijschermen. deuren van 87 exmariniers (dank Paul) deurtopjes en achterdeur van 84er 110, stoelen uit Dorris, middenstoeltje uit 94 defender 110, koplamp ringen van een Series III, velgen van een disco, bumper van een 110.