ja het is een echte

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
robb

ja het is een echte

Bericht door robb »

Echt waar ook mijn Disco is er één van de echte LandRoverfamilie.

Hij lekt......en niet zo`n beetje ook,tenminste...
Hij lekt op de achteras bij de ingang van de as naar het diff, daar komt olie uit.....

Conclusie:
waarschijnlijk asontluchting verstopt? (waardoor hij de olie er via de keerring uitperst?)
Is dit eenvoudig te verhelpen ?? veel werk om een keerring te vervangen???

Robb
JoMo

Re: ja het is een echte

Bericht door JoMo »

Ik zou het niet verhelpen anders is het geen echte meer.....

Groet,
JoMo
Erik Hof

Bericht door Erik Hof »

Als het de as ontluchting is,is het makkelijk op te lossen lijkt me. Even de banjobout eruit en met een schroevendraaier kijken of hij verstopt zit. Uiteraard de banjobout ook schoonmaken en een beetje druk op het ontluchtingsslangetje zetten, met je mond bv (compressor geeft te veel druk).
Is dit allemaal goed dan zal het toch aan de achterste keering liggen. Dit is even meer werk. Maar met de prikkers cd of een Haynes manual kom je daar ook wel uit.

Gr Erik
(die toevallig nog een Haynes heeft liggen van een Disco)
fred101

Bericht door fred101 »

shit wat moet ik dan doen om van mijn la'ro's echte te maken, hoe maak ik een lek en wat kan ik het best laten lekken zodat ze zo echt mogelijk worden.
liefts de gegevens voor een 88 S2a benzine, 90 Td5, 101FC en freelander (vooral deze dan wordt het iets meer laro). De 101 moet lukken want de voordiff lekte maar dat heb ik verholpen dus dat lukt wel om weer aan het lekken te krijgen.
Tweede probleem is dat mijn Austin dus waarschijnlijk een landrover is, hoop dat de RDW man straks het lekken niet ziet.

fred101
Erik Hof

Re: dan........

Bericht door Erik Hof »

............... is de mijne ook geen echte, ook zo droog als een kurk.
En dat wou ik graag zo houden.
Zij wordt wel regelmatig getrakteerd op een modder bad, dat moet genoeg zijn

Erik
Plaats reactie