Vanochtend samen met Dr.Dennis101 mijn 101 afgesteld (huisbezoek). In engeland door een specialist laten doen maar ik had zo mijn twijfels. De ontsteking stond op 28 graden stationair en hard trekken deed ie niet. Hij stond ook erg rijk. Voor dennis er was vast gecontroleerd of het BDP ook op de pully goed stond en de contactpuntafstand gechecked. Toen dennis er was wilde hij niet meer vonken. Pas toen ik de puntjes los haalde en weer vast zetten deed ie het. Toen met scoop, flowmeter en CO meter alles gesteld. Benzine en gas. Het luchtfilter weer op zijn orginele plaatst gezet ipv op het dak via 2 meter pijp en een stuk beter lopen wat ie nu doet.
was een leuke afsluiting van mijn "sleutel"vakantie. Vanavond nog een stoel van de Austin gerestaureerd (nieuwe watachtige vulling, veren gesoldeerd, hoes gerepareerd,, leer lekker ingevet, morgen weer in elkaar zetten. Leuk werk, makkelijk als je een tentmakersnaaimachine hebt.)
fred101
sleutelochtend
Re: sleutelochtend
Fred, misschien is het wel een idee om bijvoorbeeld bij cilinder 1 en 3 met de colortune (als je de goede maat hebt) te kijken of het mengsel van beide carburateurs gelijk is. Ondanks de balansboring denk ik dat een eventueel mengselverschil van de carburateurs met een colortune te zien moet zijn.
Over een paar weken was ik toch weer van plan om daar in de buurt te komen, dus als het mengsel van de carburateurs onderling toch nog bijgesteld moet worden dan neem ik mijn CO meter weer mee voor het totale mengsel op benzine.
Dennis B.
Over een paar weken was ik toch weer van plan om daar in de buurt te komen, dus als het mengsel van de carburateurs onderling toch nog bijgesteld moet worden dan neem ik mijn CO meter weer mee voor het totale mengsel op benzine.
Dennis B.
Re: sleutelochtend
lijkt me een goed idee, kun je ook eens zien hoe colortunr werkt
fred101
fred101