levelling unit vervang voor coil spring

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Branko van der Veen (The mean green m

levelling unit vervang voor coil spring

Bericht door Branko van der Veen (The mean green m »

Hallo,

ik heb een vraagje heeft er iemand wel eens zijn levelling unit (loadadjuster) wel een vervangen door een schroefveer. of heeft iemand daar wel een van gehoord en weet er meer van, want ik heb mij RR verhoogd en moest deze eronderweg (en daarbij was toch lek) maar kwam op een site tegen die peter (P&O109V8+RR) op het prikbord had gezet waar ze deze levelling unit verwijderden en een schroefveer van een mazda 323 hatchback hadden gemonteerd op een RR.

groeten branko
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: levelling unit vervang voor coil spring

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

gewoon weglaten, de leveling unit wil jij er zeker niet onder hebben, bovendien zorgt hij dat de auto meer gaat overhellen.

groet frank

maar vervangen door een schroef veer is toch wel een optie. of zie ik dat verkeerd. ik heb nu een setje van equipe eronder en de achterveren hebben heel erg veel windingen bijna 2 keer zoveel als standaard en is maar +-15 cm langer waarbij op de wielen je er geen wijsvinger tussen kan krijgen en de auto is nu dus heel erg slap achter want als ik met nog geen 40 van een heuvel afrij dan bonkt het me in de veren en die blokken stoot blokken (die ik er nog tussen moet doen, maar de houder nog steeds verrot is waar ik van de week nieuwe beugels voor ga maken en aan het chassis ga lassen, helpen dan ook niet want die zijn dan te kort). ik heb nu wel paarse veren liggen die zijn wat stugger ik denk dat ik die eerst maar er onderbouw en dan is weer checken.

als het dus niet helpt dan is mijn vraag dus of die
"schoefveer vervanging" dan wel een optie is????

groeten branko
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Bonken op drempels los je op door:

stuggere dempers (geen optie jij hebty super dempers)
stuggere veren.

zet je die schroefveer middenonder dan til je de auto in het midden op met als gevolg dat wanneer je de bocht ingaat hij over de middendemper schaniert en dus veel meer zal doorhangen. ik denk ook dat hij in het terein hierdoor veel schever zal gaan staan, ook beinvloed je hier je travel mee. Met die paarse veren en eventueel 5cm blokken ertussen hoef jij echt geen load adjuster te hebben. de disco´s (zelfde chassis) hebben er ook geen.

groet
Johan van Leeuwen

Bericht door Johan van Leeuwen »

In Australië doen ze dat vaker. Ze gebruiken er een veer van een Mazda 323 stationwagen voor. Schijnt precies de goede maat ta zijn.
Johan
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Gewoon demonteren en iets stuggere veren monteren. Ding begrenst enorm je wieluitslag! Iets wat je probeert te creeeren als ik het zo hoor........

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>

Hallo,

ik heb de paarse veren gemonteerd en het probleem is opgelost.
ik had de veren van equipe er onderweg gehaald en is naast de paarse veren gezet maar die van equipe was wel 6cm langer dan de paarse, maar heb daarna de paarse veren eronder gezet als resultaat dat de RR nog een cm hoger stond. en dat zonder opvulling onder de veren.

bedankt voor jullie reacties

groeten branko
Plaats reactie