range rover

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
rick

range rover

Bericht door rick »

Hallo,

ik ben van plan om een classic Range Rover aan te schaffen.
Ik ben op zoek naar een auto met veel ruimte en veel trekkracht, maar ik hoef niet het terrein in.
Weet iemand wat deze motor blokken kunnen lopen, ik heb er een gevonden met 177,000.
Alle andere tips zijn welkom, waar moet ik verder op letten
Branko van der Veen (The mean green m

Re: range rover

Bericht door Branko van der Veen (The mean green m »

hallo rick,

als je bedoelt met veel trekkracht, het kunnen trekken van een aanhanger
let dan wel op of het trekvermogen op het kenteken staat want dan staat er meestal nog 3500kg of 4000kg op en ongeremd 750kg maar als je dit er niet opstaat en er op wilt hebben krijg je nu nog maar 2000kg geremd en 500kg ongeremd.

groeten branko
P&O109V8+RR

Bericht door P&O109V8+RR »

wat die kilometers betreft: het ligt er maar net aan of-ie fatsoenlijk onderhouden is en of-ie een zwaar (terrein of trek-)leven heeft gehad. voor de rest zou ik beginnen met even het archief (linkie bovenaan de pagina, dan 'zoeken' op alle data) te raadplegen met trefwoorden als 'aanschaf range rover' en bijvoorbeeld hier even te kijken:

[www.landroverclub.net]

suc6, groeten,
peter
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Blokken komen een heel eind, de 5 bakken zijn niet geweldig zo richting de 2 ton kan je een stukke bak verwachten. Dit komt door speling op de uitgaande as van de tussenbak daarvan verslijten dan de splines. Roest is ook een probleem. en bij de 3.9´s willen de blokken wel problemen geven.

groet frank
Plaats reactie