even een paar vraagjes:

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Muddy 90 & Bad series IIa

even een paar vraagjes:

Bericht door Muddy 90 & Bad series IIa »

Toenet maar weer eens even een rondje gereden in beide laro's bij ons thuis. Tijdens mijn vakantie is er zelf nog meer kapot gegaan hier dan als ik zelf in de laro's rij.

Allereerst de defender 90:

Remmen versleten, maar dat is gewoon vervangen. Hier geen vragen over

Toen ik de banden ging bekijken viel het mij op de de schroeven van de steekas rechtsvoor allemaal ongeveer 1/8 slag los waren. Hoe kan dit?

Vervolgens maar de series IIA:
Versnellingsbak wordt super warm. Echt zo warm dat ik geen standkachel nodig heb van het winter! Wat kan dit zijn?

Radiator lek, aan de bovenkant. Heb weleens gehoord dat je dit kan lassen/solderen. Hoe kan je dit het beste doen, wat zijn de tips en trucks?

Handrem trommel los, kunnen deze lostrillen of is er wat anders aan de hand?

Aantal zaken was al kapot voor de vakantie, maar moeten wel even gemaakt gaan worden!

alvast bedankt voor de oplossing

grt tijn
Serious IIa

Re: even een paar vraagjes:

Bericht door Serious IIa »

Hee Tijn,

Handremtrommel is kwestie van nieuwe borgmoertjes gebruiken, oude borgen soms minder.....

Radiator is met brander en wat soldeer goed te fixen. (als het heel ernstig is heb ik nog wel een goede voor je liggen)

Versnellingsbak mag zo warm worden dat je je hand er net niet op kunt leggen. Maar warmer is meestal kwestie van te weinig olie.

Steekas boutjes kunnen zichzelf soms loswerken, beetje loctite erop doet wonderen.

Zo nu heb je weer wat te doen

Cheers Bowy
AadG

Re: even een paar vraagjes:

Bericht door AadG »

Steekasbouten er 1 voor 1 uitdraaien en nieuwe borgringen onder zetten.
Stelt geen r..t voor en voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
(heb het zelf ook gehad)
Plaats reactie