Mercedes D in LW ?? wat zegt de RDW ???

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk--------Darwin LW 88

Mercedes D in LW ?? wat zegt de RDW ???

Bericht door Henk--------Darwin LW 88 »

Hoi,

Ik kan een 5 cylinder mercedes motor kopen, compleet met conversie voor serie 3 dus ook in mijn LW 88 van 75.
DE vraag>>>>>>>>> hoe moeilijk kan de RDW doen met omkeuren, het is een 2,5 ltr 5 cylinder van ze zeggen 88 pk dus meer als 40 % vermogenstoename.
Remmen aanpassen ?? rondom remmen van een 109 monteren ?
Wie heeft hier ervaring mee, ik heb gehoord dat de auto uitvoerig getest moet worden en dat dat zeker 800 euri kost , op weggedrag en op de remmen.

Grt Henk.......
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: Mercedes D in LW ?? wat zegt de RDW ???

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

is het een blok van na 80, dwz met kleine gloeistiften, dan heeft hij 88 pk, anders 80. Het 88 pk blok is heel veel beter als het 80 pk blok. de blokken zijn momenteel heel goed te krijgen, voor 500 euro moet je een heel goed blok hebben. je kan ook een 4 cylinder 72 pk overwegen, past met dezelfde conversiering maar hoef je niet naar de rdw.

groet frank

(met een 72 pk 240 in de mercedes)
88serie123

Bericht door 88serie123 »

Als je onder de 50% verandering blijft, hoeft je niet naar de rdw. Je mag 50% van je auto veranderen. Alleen voor verandering van brandstof moet je naar de rdw.

Gewoon erin hangen en rijden.
Niels

Bericht door Niels »

Totdat je bij de APK komt en er een cilinder meer in zit dan op het kenteken staat. Een vriend van me had dat met z'n Fedbord camper waar hij een Ford V6 in geklust had. Ging goed tot de eerst volgende keuring. Hij moest er toen toch ff mee naar de RDW. Voor de keuring heeft hij toen wel alle overbodige spullen er it gehaald, want hij werd ook weer opnieuw gewogen.

Groet,

Niels
louis 109 stawag

Bericht door louis 109 stawag »

Volgens mij is het trouwens 1/3e verandering wat mag. Beste is gewoon even RDW bellen of mailen Kijken wat zij ervan vinden. Succes!
henk T

Bericht door henk T »

Hoi,
Rdw gebeld en het volgende,
motor inbouwen dan keuren. Dan naar Lelystad voor een geluidstest en een wegtest. Indien goed dan kenteken. Kosten ongeveer 800 euro.
Daarbij moet ik een deel van mijn schutbord wegzagen anders past het blok niet
gaat mij ff te ver ik wil de LW wel origineel houden voorzover en zeker geen gezaag in de hut.
Conclusie 2.25 benzine erinhangen, en simpeler om te laten keuren.

grt Henk..
Plaats reactie