gordels
Re: gordels
Of ze erin moeten weet ik niet maar mijn kadett uit '80 heeft ze ook, Wat ik wel weet is dat als ze erin zitten ze goed moeten zijn en je ze verplicht aan moet. Mijn gordel van mijn LaRo uit '70 (ja, daar zitten ze ook al in) was niet goed en dus geen APK ... hij is echter niet verplicht dus toen ik hem eruit haalde werd hij wel goedgekeurd!
Als hij op grijs kenteken staat hoeft het niet. Dan is het pas vanaf 01-01-1998 verplicht. Bij geel kenteken vanaf 01-01-1971 is het wel verplicht.
Als ze erin zitten moeten ze goed functioneren.
Groeten Jos
Als ze erin zitten moeten ze goed functioneren.
Groeten Jos
Jos, in mijn Serie lll geel kenteken uit 77 zitten ze niet en hoeven ze niet, er staat daarover een aantekening op het kentekenbewijs n.l. <i>Dit motorrijtuig behoeft niet te zijn voorzien van bevestigingspunten voor autogordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen</i>
groeten Louis
groeten Louis
In mijn Series 3 uit 1972 (met geel kenteken) zaten ze ook niet en er staat geen aantekening op het kentekenbewijs.Echter, de softtop-laro is een cabriolet, volgens dit kenteken. En cabrios hoeven geen gordels ivm het feit, dat het met gordel gevaarlijker kan worden dan zonder. Althans dat herinner ik mij van de motivatie uit vroeger tijden. Of het nog zo is weet ik niet zeker, maar ik denk van wel, omdat mijn Laro pas in 2001 is ingevoerd en op kenteken gezet, zonder dat die riemen erin zaten.
Zelf vind ik het echter wel veiliger om een beetje vast te zitten.
Wim
Zelf vind ik het echter wel veiliger om een beetje vast te zitten.
Wim
Gordelplicht op grijskentekenauto is er vanaf sept.'86.
Dit mag een heupgordel zijn die dan deugdelijk, lees goed vastzit, en ook
naar behoren werkt.
Een aantekening op het kenteken is er alleen als de wagen na deze data
op Ned. kenteken = gezet.(import/ex. leger)
Voor bevestiging punten dien je een lasapparaat ter hand te nemen.
(beugel vastlassen)
Groetjes, Ed.
Laro 88" lightweight '71 benz.
Dit mag een heupgordel zijn die dan deugdelijk, lees goed vastzit, en ook
naar behoren werkt.
Een aantekening op het kenteken is er alleen als de wagen na deze data
op Ned. kenteken = gezet.(import/ex. leger)
Voor bevestiging punten dien je een lasapparaat ter hand te nemen.
(beugel vastlassen)
Groetjes, Ed.
Laro 88" lightweight '71 benz.
Ed,
Brittax heeft voor Land Rovers speciale bevestigingshoeken voor rolgordels die op normale bevestiging punten aan de carrosserie passen.
1 in de bovenhoek van de deurstijl, 1 in de onderhoek bij de stoelenbak.
De rolautomaat wordt dan bevestigd aan de opstaande rand aan de achterzijde van de stoelenbak, de sluiting op het middengedeelte van de achterzijde van de stoelenbak.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Brittax heeft voor Land Rovers speciale bevestigingshoeken voor rolgordels die op normale bevestiging punten aan de carrosserie passen.
1 in de bovenhoek van de deurstijl, 1 in de onderhoek bij de stoelenbak.
De rolautomaat wordt dan bevestigd aan de opstaande rand aan de achterzijde van de stoelenbak, de sluiting op het middengedeelte van de achterzijde van de stoelenbak.
grijs kenteken hoeft niet geel kenteken heeft ontheffing als cabriolet code 949
Aad,
Heeft die firma Brittax ook een website of iets dergelijks?
groeten,
Durk
Heeft die firma Brittax ook een website of iets dergelijks?
groeten,
Durk
Beste Durk,
Voor zover ik weet hebben ze zelf geen website.
De complete set met optionele hulpstukken staat op de volgende link [catalog.roversnorth.com]
Er staat niet bij of ze van Brittax zijn maar de set ziet er het zelfde uit als de mijne, die wel van Brittax is.
Succes,
Voor zover ik weet hebben ze zelf geen website.
De complete set met optionele hulpstukken staat op de volgende link [catalog.roversnorth.com]
Er staat niet bij of ze van Brittax zijn maar de set ziet er het zelfde uit als de mijne, die wel van Brittax is.
Succes,
Aad,
Ik vind ze wel aan de prijs hoor.
Misschien heeft Paddock Spares ook het een en ander.
www.paddockspares.com
Steven
Ik vind ze wel aan de prijs hoor.
Misschien heeft Paddock Spares ook het een en ander.
www.paddockspares.com
Steven
Ja, dat leek me het vermelden niet waard. Als het op het kenteken staat aangegeven dat het niet hoeft, dan hoeft het niet. Vrij logisch...