Helaas

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
vincent

Helaas

Bericht door vincent »

Helaas kan een avondje sleutelen ook verkeerd aflopen. Daar ben ik gisteren op vervelende wijze achter gekomen. Na eindelijk na 3 weken alle onderdelen voor mijn versnellingsbak binnen had gekregen vond ik het weer eens tijd om verder te gaan met mijn revisie project. Als eerste wilde ik de krukaskeerring vervangen zodat ik het centreren van de koppelingsplaat met de nu nog losse priceas kon doen bij gebrek aan een centreerpen. Na het vliegwiel, vliegwielhuis te hebben gedemonteerd, was het tijd om de twee "halve manen" eraf te schroeven. In eerste instantie ging dit allemaal goed, maar natuurlijk tref je altijd een bout aan die dermate vastzit dat er grof geweld aan te pas moet komen. helaas schiet ik met mijn dopsleutel van de moer af en raak ik met mijn hand een nog uitstekende bout. Na eens diep in de wond te hebben gekeken en met moeite alle olie van mijn hand te hebben gekregen toch maar naar de ehbo. Gelukkig geen hechtingen maar de tubbe lijm heeft ook zijn weg inmiddels in het ziekenhuis gevonden. Als ik dat had geweten had ik de vloeibare pakking wel gebruikt die klaar stond. De pest is nu helaas dat ik voorlopig niet verder kan tot mijn grote ergernis. Het inhaken van het oh zo fijne veertje gaat niet echt lukken met een hand in het verband.

Helaas zit het weer eens tegen en zal ik komende weken weer niet verder kunnen. Baal.

Vincent

www.zomba109.fdesign.nl
peter109D

Re: Helaas

Bericht door peter109D »

sterkte met je hand
groet`n peter109D
Erskine

Bericht door Erskine »

Beterschap! Een monteur van mijn schoonpa is ook eens uitgeschoten met een dopsleutel. Gevolg: flinke jaap in zijn wenkbrauw dus een paar hechtingen erin. Sleutelen is leuk, maar het kan idd wel eens erg vervelend uitpakken.
MtheG

Bericht door MtheG »

Ja erg vervelend.
Ik denk dat de hoeveelheid aan minder tot ernstige wonden die ik heb opgelopen niet meer te tellen.
Een tip die ik uit de sportwereld ken is altijd superglue bij je hebben.
In het geval van ernstig bloeden plak je de wond dicht.
Het schijnt ook nog eens het bloed helpen te stollen bij de wond.

sterkte.
Sybren

Bericht door Sybren »

Bij sleutelen zoveel mogenlijk werkhandschoenen aan,
niet handig,maar met een beetje oefening kan je heel veel
zonder ze uit te trekken.

Sybren
Han

Bericht door Han »

beterschap met je hand!

enige wat ik zelf probeer vol te houden is dat als er ergens meer geweld toegepast moet worden voordat ik kracht zet te kijken waar ik heenschiet als de sleutel of dop er af komt.
ik weet dat dit niet altijd op te brengen is, maar het scheelt wel in opengehaalde handen en armen.

Grtzzz Han

"Lizzie"disco 300tdi automaat
Marc 90

Bericht door Marc 90 »

Ik heb ook altijd handschoenen aan. Heb net mijn vader naar de dokter gestuurd. Waren palen aan het zetten en kwamen wat puin tegen. Is pa met een stootijzer bezig, komt ie met zijn hand tegen een pin aan . Dwars door zijn pink heen. Dus erin en eruit. Aangezien hij bloedverdunners heeft, was het een aardig bloedbad. Nu mag ie lekker een titanusspuit halen (de hele serie).

Groetjes Marc 90
robb

Bericht door robb »

tsja niet alles is "hufterproof"................................de doppenset bedoel ik hiermee niet jezelf natuurlijk
Een beetje "imal" (ik maak alles los) wil ook wel eens helpen en dat is in verschillende soorten en maten te krijgen.

Succes met je Laro, je hand heelt wel weer. Was je tuutje erg geschrokken??;-)

Robb
Plaats reactie