Gisteren nog eens een stuk gereden (ongeveer 30 km) en niks engs meer gehoord. Blijft frapant hoe landrovers zichzelf kunnen repareren als je ze maar de tijd geeft.
Heb nog wel meer zwarte rook dan vermogen (top van 80 als je veel geduld hebt). Verder loopt hij wat onregelmatig maar best mooi stil. Denk dus dat het een verstuiver was die erg tikte en nu waarschijnlijk of beschadigd of te vuil is om goed te werken.
Heb dus ook maar besloten om het blok nog even dicht te laten en eerst eens de compressie te meten en de verstuivers te testen. (hoop dat Yuri me daar bij kan helpen) als dat allemaal in orde is en het probleem is nog niet gevonden kan ik altijd nog verder gaan zoeken.
Ondertussen wel wat "gewoon" onderhoudt gedaan, stuurkogeltje vervangen, wat pakkingen vervangen, richting aanwijzert gerepareerd, nieuwe ruitewissertjes (dat hij daarmee goedgekeurd was )
Begin stillaan toch eindlijk het idee te krijgen dat ik we het wel leuk gaan hebben samen. Ik en de nieuwe..
Groet, Wilberth
motor tik update
Re: motor tik update
Nou Wilberth,
Das toch maar mooi.
groet Frank
Das toch maar mooi.
groet Frank
als hij mooi stil loopt(bedoel je geluid?)
dan kan je de inspuiting wel wat vervroegen,
voor een betere verbranding en meer vermogen.
sybren
dan kan je de inspuiting wel wat vervroegen,
voor een betere verbranding en meer vermogen.
sybren
zwarte rook betekent vaak ook al een te vroeg inspuitmoment. dat kan ook schade veroorzaken.
grtz,
Yuri
SIII 109D
grtz,
Yuri
SIII 109D
Dan loopt de motor niet stil, maar gaat knakkeren.
een beetje knakkeren is niet erg,hij doet dit vooral
als hij koud is.
Sybren
een beetje knakkeren is niet erg,hij doet dit vooral
als hij koud is.
Sybren
Volgens mij wordt er nog niet geknakkerd, (zelfs niet koud, maar ja hoe koud is het nu geweest afgelopen weken)
Zaterdag eerst alle geleerden tijdens de boxtel meeting er maar eens naar laten luisteren, komt er vast nog meer discussie los.
Groet, Wilberth
Zaterdag eerst alle geleerden tijdens de boxtel meeting er maar eens naar laten luisteren, komt er vast nog meer discussie los.
Groet, Wilberth