onderdruk kleppen deksel vervolg
onderdruk kleppen deksel vervolg
Vanochtend het distributiecover opengemaakt en volgens de manual de kleptiming opnieuw gesteld, deze leek inderdaad een beetje verlopen te zijn. Alles weer in elkaar gezet, de ontsteking opieuw gesteld en weer uitgeprobeerd.
Helaas, geen verbetering. Er is nog steeds een vrij sterke zuiging bovenop het kleppendeksel en de olie verdwijnt alsof het bier is...
Kan de nokkenas ook zover zijn versleten dat de kleptiming niet klopt of zorgt zo'n slijtage er alleen maar voor dat de kleppen minder ver openen?
Inmiddels heb ik alweer nieuwe klepseals en klepgeleiders binnen (Rob bedankt, alweer...) dus de kop gaat er binnenkort maar weer eens af. Misschien is het ook wel verstandig om naar een ander blokje op zoek te gaan, als dit niet lukt. Ik laat wel weer horen wat het geworden is. Nu is het tijd voor pils...
Groeten van een lichtelijk teleurgestelde Louis
Helaas, geen verbetering. Er is nog steeds een vrij sterke zuiging bovenop het kleppendeksel en de olie verdwijnt alsof het bier is...
Kan de nokkenas ook zover zijn versleten dat de kleptiming niet klopt of zorgt zo'n slijtage er alleen maar voor dat de kleppen minder ver openen?
Inmiddels heb ik alweer nieuwe klepseals en klepgeleiders binnen (Rob bedankt, alweer...) dus de kop gaat er binnenkort maar weer eens af. Misschien is het ook wel verstandig om naar een ander blokje op zoek te gaan, als dit niet lukt. Ik laat wel weer horen wat het geworden is. Nu is het tijd voor pils...
Groeten van een lichtelijk teleurgestelde Louis
Re: onderdruk kleppen deksel vervolg
Kan je gelijk je zuigers/veren bekijken. Ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak is. Succes.
groeten van Michel
110 Zwerfrover
groeten van Michel
110 Zwerfrover
misschien een stomme opmerking, maar zitten er niet een paar slangen verkeerd van de carter ontluchting of zo.
je moet het meer zoeken in verstop luchtfilter, slang van de carterventilatie met de rembekrachtiger verwisselt.
probeer het eerst eens zonder luchtfiter en met de slangen van de carterventilatie los.
Sucses
Cees Spithoven
je moet het meer zoeken in verstop luchtfilter, slang van de carterventilatie met de rembekrachtiger verwisselt.
probeer het eerst eens zonder luchtfiter en met de slangen van de carterventilatie los.
Sucses
Cees Spithoven
Ik ben ook erg nieuwschierig naar de oplossing,
een verstopt luchtfilter vindt ik ook een goede.
Groeten Jan Schober
een verstopt luchtfilter vindt ik ook een goede.
Groeten Jan Schober
Ik zal het nog eens bekijken, maar ik kan het me niet voorstellen dat ik ze verkeerd heb aangesloten. Ik haal zo alles los en start de mototr weer eens. Maarbedankt voor het blijven meedenken heren...
Meet ook de compressie eens.
groet frank
groet frank
Heb weleens een slang tussen luchtfilter en motor gehad waarbij de binnenmantel bij hogere toeren dichtgezogen werd, dat duurde ook wel even voordat ik dat gevonden had, bij demontage was er niets te zien, bij flinke onderdruk (hogere toeren) sloeg de slang pas dicht.
Staat de timing wel goed? M.a.w. is de ketiing niet versprongen over de tandwielen?
Just my two cents worth.
Huub
Staat de timing wel goed? M.a.w. is de ketiing niet versprongen over de tandwielen?
Just my two cents worth.
Huub
Zonet evennde compressie gemeten, no 1 10,3 bar, no 2 11,5 bar, no 3 11,2 bar en no 4 9,5 bar. Wat is jullie mening hierover? Volgens mij is de juiste compressie iets van 11,2 bar.
Het luchtfilter en de carterventilatie zijn niet verstopt, ook zit alles op de goede plek aangesloten. Ik heb net nog niet kunnen starten zonder filter en carterventilatie aangesloten, het werd weer tijd om op de kleine te passen
Het luchtfilter en de carterventilatie zijn niet verstopt, ook zit alles op de goede plek aangesloten. Ik heb net nog niet kunnen starten zonder filter en carterventilatie aangesloten, het werd weer tijd om op de kleine te passen
Naar aanleiding van de tip van Cees de carterontluchting even losgehaald. Zonder carterontluchting is de onderdruk op het kleppendeksel weg, en rookt de motor ook een stuk minder. Maar het ventiel vn de carterontluchting op het spruitsuk werkt naar mijn idee goed, het laat de lucht maar 1 kant op gaan. Laat het ventiel dan soms teveel lucht door? Misschien is het wel een idee om de carterontluchting een beetje te smoren dmv van een kraantje? Hoe denken jullie hierover?
Groeten, Louis
Groeten, Louis
HH,
Er kan zich op twee manieren onderdruk opbouwen in je carter, dwz door aansluiting/ ventiel naar je spruitstuk, of versleten klepgeleiders. Bij laatst genoemde heb je bij de inlaatslag van de zuiger een onderdruk in je cilinder, er kan dan lucht en olie langs de klepsteel lekken. Olieverbruik gebeurt langs versleten zuigerveren of versleten klepgeleiders. Met je compressiedruk is niets mis.
Wat doet de motor met los gehaald luchtfilter??
CU
Remco
Er kan zich op twee manieren onderdruk opbouwen in je carter, dwz door aansluiting/ ventiel naar je spruitstuk, of versleten klepgeleiders. Bij laatst genoemde heb je bij de inlaatslag van de zuiger een onderdruk in je cilinder, er kan dan lucht en olie langs de klepsteel lekken. Olieverbruik gebeurt langs versleten zuigerveren of versleten klepgeleiders. Met je compressiedruk is niets mis.
Wat doet de motor met los gehaald luchtfilter??
CU
Remco
Het zullen de klepgeleiders en klepseals wel zijn, denk ik. Met luchtfilter aangesloten of losgekoppeld is er weinig verschil. Volgende week haal ik de kop eraf en daarna zal ik wel weer even laten horen of er verbetering is opgetreden. Ik moet nu eerst nog even de boeken in voor mijn chauffeursdiploma C groeten Louis