V-Power?!?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martin 88" v.d. Velde

V-Power?!?

Bericht door Martin 88" v.d. Velde »

Heeft iemand toevallig dezelfde sh*t ervaring als ik met Shell V-power?
Zit ik dat namelijk in mijn tank van m'n serie III heb, loopt die heel onregelmatig en slaat ook geregeld af.
Kan dit aan de benzine liggen??
Martin 88" v.d. Velde

Re: V-Power?!?

Bericht door Martin 88" v.d. Velde »

Sinds ik dat in mijn tank heb, bedoel ik dus.....
badair

Bericht door badair »

je moter is niet gewend dat ie schoner wordt, v-power heeft alleen nut als je het begint te taken bij een nieuwe moter, anders is zonder van je geld
Arie SIII88Ducktarie

Bericht door Arie SIII88Ducktarie »

Ola Martin,

(heb ik van een interne) :" V-power is ontwikkeld voor de F1 sport, later toepasselijk gemaakt voor de " gewone" auto's.
Hiermee doelt Shell op de groep injectiemotoren, en dan wel enkel van de laaste generatie's. Daar heeft het alleen nut voor.
Tankt "men" met gewone benzinemotoren V-powder, dan is er maar 1 die lacht, en dat is niet U.

Het heeft ongeveer net zoveel nut als dat je bij die andere 1 tijger in je tank stopt, of meer actueel te spreken: Stop 1 poema in je tank. .

Groetjes,
Arie
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

heeft deze brandstof niet een kunstmatig hoog octaan? ik denk dat je er best wat mee kan, zolang je ontsteking er maar op is aangepast.

ik vermoed dat wanneer je de ontsteking vroeger zet dat het beter moet worden.

zo zou je ontstking al wel eens een fractie te laat kunnen staan, echter met de normale peut loopt ie er goed op. De V brandstof is iets kritischer, en alles loopt mis. Bij moderne motoren is alles variabel geregeld.

een auto op gas zou er dus heel goed op kunnen lopen,..
deze heeft de ontsteking al ruim vroeger staan.

ik zeg niet dat het zo is,
't is alleen zo een brain wave

gr,

Roland, die als hij echt onzin schrijft graag gecorrigeerd word
Arie SIII88Ducktarie

Bericht door Arie SIII88Ducktarie »

Ja.,

Maar in feite moet je elkekeer als je dit goedje tankt je ontsteking bijstellen, anders gaat ' ie ouwerwets pingelen / cq. rot lopen en afslaan.

Grtz,
Arie
RoLandrover

Re: V-Power?!? OPROEP

Bericht door RoLandrover »

We hebben hier toch een brandstof expert (werkzaam voor BP oid of zelfs meerdere) in ons midden??

kan/kunnen die het ons niet haarfijn uitleggen?
Plaats reactie