koppeling bestellen: wat heb ik nodig?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Durk

koppeling bestellen: wat heb ik nodig?

Bericht door Durk »

prikkers,

ik moet een koppeling bestellen voor m'n RR 72/87 3.5 carb lt77 (achteruit links-voor).
wat heb ik allemaal nodig. Volgens mij de bovenste drie?
Is de FTC5200 "self centering"ook beter dan de normale clutch release bearing?

Is de Clutch-fork ook handig om te vernieuwen?
En dan nog de 'spigot shaft bearing' is dat wat?
ben ik dan nog wat vergeten?

Voor de rest is 't nog handig om de krukas-keerring te vervangen?

wie me uit de brand kan helpen...GRAAG....

576476N Clutch pressure plate (cover) 34.88

FTC3197N Clutch plate 29.50

FRC9568R Clutch release bearing 7.49

FTC5200 Clutch release bearing - self centering 10.49

576137 Clutch fork - to 1992 info 24.99

549911 Spigot shaft bearing 0.95
Ian

Re: koppeling bestellen: wat heb ik nodig?

Bericht door Ian »

Durk,

Ik zie hierboven een boel vragen maar geen antwoorden.
Ben je al geholpen?
Ik kan je niet helpen maar als je er niet uitkomt zijn er door heel het land kleine en grote Laro bedrijven die je vast wel van advies kunnen voorzien.

Kijk eens op de landoverpagina [landrover.startpagina.nl] bij bedrijvenNL daar is er vast wel iemand tussen die je uit de brand kan helpen.

Groet
Ian
Nu nog 90TD
Binnenkort ?????
Durk

Bericht door Durk »

Ian,

Ik heb een klein beetje gegokt met de bestelling, zo heb ik beide releasebearings maar besteld, die waren niet zo duur.

Prijzen met nederland schelen nogal wat, ik vindt 't dan ook lullig om eerst wel te bellen om advies en dan in Engeland te bestellen.

Als ik dingen mis dat moet ik dat naderhand maar in nederland bestellen. Maar volgens mij heb ik de kern-onderdelen erbij, dus de rest wat eruit komt kan dan wellicht hergebruikt worden.

overweeg jij een andere auto? wordt grijs je te duur? Ik had tot voor kort een Defender 90 200Tdi, maar de grijze perikelen hebben me doen besluiten maar een RR v8 te kopen, belastingvrij natuurlijk, dat rijdt machtigmooi, maar die Defender was ook niks mis mee.

Ach, zolang ik maar een Land Rover/Range Rover rijdt, dan zit 't wel goed

Durk
Ian

Bericht door Ian »

Durk,

Of in Engeland bestellen altijd goedkoper is weet ik niet. Er is laatst een discussie geweest waarin aangetoond werd dat onderdelen in NL zelfs goedkoper kunnen zijn. Natuurlijk is het afhankelijk van wat je nodig hebt. Er is een aantal Prikkers die onderdeleen leveren. (of is het onderdelen leveranciers die Prikkers zijn).
Als ik iets nodig heb, en tot nu zijn het alleen extra's geweest, kijk ik eerst lokaal.

Zo wilde ik mijn 90 voorzien van spatlappen. Origineel zijn ze best duur.
Ik heb ze lokaal gekocht. Mijn leverancier heeft uitgezocht welke ik nodig had en geleverd tegen een zeer concurerend prijs. Toen er een onderdeel ontbrak (fabriekage fout) werd dit binnen een paar dagen voor me geregeld
Een stukje service waar ik heel blij mee ben.

Ik blijf landrover rijden. Het zijn geweldige auto's. Dat grijs kenteken gedoe is voor mij geen reden om mijn auto te verkopen. Het maakt het wel lastiger (duurder) om 2 te hebben. (Maar dat kan ook voor een poosje)
Als er een 110 of 130 erbij komt zal mijn 90 waarschijnlijk naar een nieuwe eigenaar moeten.

Groet
Ian
Durk

Bericht door Durk »

Ian,

Engeland is vaak wel goedkoper, als je 't maar niet heel snel hoeft te hebben. Ik heb de koppelingsplaten trouwens weer geannuleerd bij Paddocks, ik vroeg om een 'urgent' delivery, duurde 't nog meer dan 1 dag voordat ze het afstuurden terwijl ze het wel op voorraad hadden en ik om 9.00 uur direct gebeld had.

nu toch maar in de buurt besteld, die hebben 't in 1 dag op de zaak. En als je de 'urgent' tarieven erbij telt maakt 't niks meer uit qua prijs.

Durk

PS ik weet nog een mooie groene 110Td voor je. kweetniet of je net zo'n ding zoekt
Plaats reactie