koppeling stuk?
koppeling stuk?
sjit,
reed ik net thuis de oprit op, ik wilde nog even terugschakelen....wil niet meer...
het koppelingpedaal is zo goed als z'n hele slag slap. Alleen de laatste paar cm doet ie nog wat.
is nou m'n koppelingscylinder kapot?
er zit nog wel voldoende vloeistof in 't potje, ik zie nergens veel lekkage onder de auto...
Durk
reed ik net thuis de oprit op, ik wilde nog even terugschakelen....wil niet meer...
het koppelingpedaal is zo goed als z'n hele slag slap. Alleen de laatste paar cm doet ie nog wat.
is nou m'n koppelingscylinder kapot?
er zit nog wel voldoende vloeistof in 't potje, ik zie nergens veel lekkage onder de auto...
Durk
Re: koppeling stuk?
Heb ik ook gehad (bij RR). Waarschijnlijk is het rubber van je koppelingscilinder overleden en dan is de druk weg. Revisie setje kopen en het is weer opgelost.
RR71
Bas
RR71
Bas
Hoe zit het met het stangetje aan de hoofdremcylinder, dat kan ook verschoven zijn.
jo
jo
Idem maar de vloeistof lekte bij mij overigens langs t koppelingspedaal de voetenbak in.
bij mij geloof ik ook, maar niet zoveel. Heb ook swinters lekkage aldaar en zomers niet. Dan is een of ander afdichtingsrubber (weet even niet welke) zachter en sluit het beter af. Swinters wordt ie harder door de temperatuur en dan sluipt er olie langs...
Hoi
Had ik ook nieuwe slave cylinder en klaar.
groet frank
Had ik ook nieuwe slave cylinder en klaar.
groet frank
hoe gaat die koppelingcylinder eruit, gewoon die paar boutjes achter het reservoir loshalen, en dan eruit trekken?
dan kan ik em even demonteren, en dan ff zien of revisie of nieuwe halen het beste is
Durk
dan kan ik em even demonteren, en dan ff zien of revisie of nieuwe halen het beste is
Durk
Hoi
Ik had de slave cylinder, draai je zo met twee boutjes van de bak af, ik kon er weinig aan zien. hoofd is iets lastiger, die boutjes en ik dacht dat hij ook nog van het pedaal los moest.
groet frank
Ik had de slave cylinder, draai je zo met twee boutjes van de bak af, ik kon er weinig aan zien. hoofd is iets lastiger, die boutjes en ik dacht dat hij ook nog van het pedaal los moest.
groet frank
Re: koppeling stuk: toch de slave?
Ik voel onderin nog wel druk, het bovenste stuk is compleet slap, de laatste 5 cm is net zo hard als anders. dan zou je zeggen dat er geen drukverlies is? kan er iets losgeschoten zijn bij de pedaal of cylinderbevestiging?
of kan ik me hierin vergissen.
Ik zie ook geen leksporen bij het pedaal, en onder de auto.
morgenavond brengen we em even naar een garage, kunnen we op de brug even verder kijken
Durk
of kan ik me hierin vergissen.
Ik zie ook geen leksporen bij het pedaal, en onder de auto.
morgenavond brengen we em even naar een garage, kunnen we op de brug even verder kijken
Durk
Gewoon automaat inbouwen Frank dan heb je dit soort problemen niet meer
Cheers bowy
Cheers bowy
kijk eerst eens naar de stelmoeren bij je hoofdcilinder, die kan gewoon zijn losgetrild. Zit een beetje lastig geplaatst. Slave cilinder kost een paar euro, hoofdremcilinder is wat duurder. Revisieset niet maar dan moet allen het rubber rot zijn en niet de boring zijn aangetast met putcorrosie.
fred101
fred101