nog een onbekend lampje in de RR

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ray

nog een onbekend lampje in de RR

Bericht door Ray »

Ik vraag me al een jaar af wat het oranje lampje met het woord "TRAILER" in mijn '73 RR moet betekenen. ja duhhh trailer betekent aanhanger, maar wat is de functie van dat lampje???
Bij mij gaat het lampje heeeel even aan als ik het knipperlicht aan zet, of ik dat nu met of zonder aanhanger doe maakt niet uit.

Weet iemend het????
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: nog een onbekend lampje in de RR

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Als je trekhaak goed is aangesloten moet het knipperen als je aanhangerlicht meeknippert, heb ik ook, alleen het is groen, ook knippert het bij mij vaak 1 keer mee, maar als ik er een aanhanger achter heb blijft het meeknipperen

groet frank
martijn van donselaar

Bericht door martijn van donselaar »

Hoi,

Niks vreemds. Heeft mijn RR ook dat het lampje 1x knippert als ik zonder aanhanger rij. Met aanhanger blijft hij meeknipperen, zoals ook Frank al mailde...

groet,

Martijn
Ray

Bericht door Ray »

AHA!! weer een mystery opgelost. Bij mij knippert het hellas niet mee als ik aanhanger heb aangesloten. De knipperlichten op de aanhanger doen het wel. Ik ga eerst maar eens de stekkerdoos naast de trekhaak vervangen, die is zo rot als wat.
RR71

Bericht door RR71 »

Dat is een goed idee en anders heeft Lucas het gedaan. Bij mij brand er ook altijd van alles

RR71

Bas
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi Ray

dan is je aanhanger waarschijnlijk niet aangesloten op de stekker links achter je achterlampen, maar gewwon afgetapt van de lichtunits.

groet frank
Ray

Bericht door Ray »

Kijk, das weer een reply waar we iets aan hebben. Ik ga komend weekend maar een op onderzoek uit. Wie weet kom ik het LUCAS-spook nog wel tegen
Plaats reactie