te warm,....6 cilinder
te warm,....6 cilinder
Beste prikkers,
Mijn 6 cilinder wordt wat aan de warme kant, het onderstaande heb ik allemaal al gedaan/gecontroleerd; Kleppen stellen, koelwater niveau, waterpomp, onsteking (6gr btdc op LPG).
Nu heb ik ook minder vermogen dan voorheen.
De problemen zijn begonnen toen ik de onsteking wilde afstellen omdat ik het gevoel had dat het verbruik wat ongunstiger werd. uiteindelijk de ontsteking op 6gr btdc terug gezet maar sindsdien heb ik minder vermogen en wordt het koelwater veel warmer dan voorheen (tegen het rood aan). e.e.a. geeft mij geen goed gevoel en hij staat dan nu ook stil, ik wil niet het risico lopen dat er iets "onherstelbaar" beschadigd.
Heeft iemand gelijke ervaringen en of een idee waar ik nog naar zou kunnen kijken? ik verdenk uiteindelijk de onsteking gezien dit het enige is waar ik aan heb zitten prutsen maar ik kan natuurlijk iets over het hoofd gezien hebben.
Gr,
Marc
Re: te warm,....6 cilinder
Ik heb wel eens op het prikbord gelezen dat bij LPG de ontsteking nog vroeger moet staan. Misschien vind je met een zoek opdrachtje meer of reageert er straks een LPG expert!
Groeten Pieter
Groeten Pieter
opgelost
het blijkt dus dat het afstellen van de onsteking gewoon niet goed genoeg kan zonder strobe, ben vanochtend even bij wiwo langsgereden, het lampje erop en hij bleek veeeeeel te laat te onsteken. hij staat nu wel netjes op 6gr BTDC en dat scheeld, ik heb weer vermogen, hij draaid weer netjes stationair, de temp blijft binnen het normale en als klap op de vuurpijl gebruik in minder LPG.
de les is dus, egnition timing afregelen gaat eigenlijk alle goed met een strobe

Gr.
Marc
Re: te warm,....6 cilinder
Marc, dat was toch ook wat ik en anderen al beweerde in jou vorige topic.
groet frank
groet frank