speling op voorste flens tussenbak
speling op voorste flens tussenbak
de voorste uitgaande as van mn tussenbak, waarop de kardan gebout zit, heeft wat speling en lekt kleine hoeveelheden olie. hoeveel speling is acceptabel en kan het kwaad er zo mee door te blijven rijden?
verder vroeg ik me af of het verholpen kan worden of dat ik dan beter een revisie tussenbak kan overwegen.
vast bedankt!
groet, Ez
verder vroeg ik me af of het verholpen kan worden of dat ik dan beter een revisie tussenbak kan overwegen.
vast bedankt!
groet, Ez
Re: speling op voorste flens tussenbak
Wat voor tussenbak? LT230? B&W? of series?
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
<b>Cheers Bowy</b>
<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Daar zit bij mijn Ninety ook al een tijdje een beetje speling (radiaal wel, axiaal niets)op....niets aan te doen en blijft aardig heel. Voor de olielekkage tegen te gaan heb ik gewoon 2 keerringen achter elkaar gezet, en dat dicht goed af...terwijl een keerring snel weer gaat lekken.
Groet, Bart, die hoopt dat je hier wat aan hebt....
Groet, Bart, die hoopt dat je hier wat aan hebt....
bij mij is de speling ook radiaal. kan er zomaar een tweede keerring bij? ik heb nog nooit een keerring vervangen... is het makkelijk zelf te doen?
bedankt voor je reactie
Ez
bedankt voor je reactie
Ez
Jawel, 4 bouten van de aandrijfas losmaken, aandrijfas aan de kant hangen, grote borgmoer van flens losdraaieen, flens verwijderen, keerring verwijderen (eruit breken met schroevendraaier), nieuwe keerring voorzichtig netjes recht monteren (liefst met hamer en grote bus of dop) en overig materiaal terug monteren. Wel effe een bakje eronder tegen het lekken,en achteraf de olie peilen...
Bart.
Bart.
vriendelijk bedankt voor de toelichting...dat moet lukken dacht ik.... ik ga het binnenkort eens proberen.
groet, Ez
groet, Ez
Hoi Ez
Makkelijk daarbij is om direct achter de keering het lager te vervangen, deze is waarschijnlijk versleten en zorgt voor de speling (waar de keering weer van gaat lekken)
Helaas moet deze lager van de andere kant er in, maar als je toch al een aandrijf as er af heb liggen, ben je al een heel eind.
Het maakt overgens niet uit wat voor een type bak het is (en ook niet of het een bak is) als er ergens een keering lekt, kun je er donder op zeggen dat er een lager speling heeft.
Lager stellen of vervangen en een nieuwe keering monteren is de oplossing!!
gr Eric
Makkelijk daarbij is om direct achter de keering het lager te vervangen, deze is waarschijnlijk versleten en zorgt voor de speling (waar de keering weer van gaat lekken)
Helaas moet deze lager van de andere kant er in, maar als je toch al een aandrijf as er af heb liggen, ben je al een heel eind.
Het maakt overgens niet uit wat voor een type bak het is (en ook niet of het een bak is) als er ergens een keering lekt, kun je er donder op zeggen dat er een lager speling heeft.
Lager stellen of vervangen en een nieuwe keering monteren is de oplossing!!
gr Eric
maar het lager vervangen lijkt me niet echt een klus voor mij.... moet de bak er uit om dat te doen?...je zegt dat het van de andere kant erin moet.
het is dus wel zelf te doen begrijp ik hieruit....maar voor iemand die al wat meer gesleuteld heeft denk ik... toch bedankt voor de tip!
groet, Ez
het is dus wel zelf te doen begrijp ik hieruit....maar voor iemand die al wat meer gesleuteld heeft denk ik... toch bedankt voor de tip!
groet, Ez
Bak hoeft er niet uit, maar het is wel makkelijker als de bak er uit is.
Wat voor Land Rover is het, en in welke buurt woon je ??
gr Eric
Wat voor Land Rover is het, en in welke buurt woon je ??
gr Eric
ik heb een Defender 110 Tdi county St.w uit 8-'95
en woon in zuid limburg.
hoeveel werk is het ongeveer om dat lager te vervangen...en zijn er dan meer dingen die je gelijk mee kunt pakken (preventief) als de bak er toch uit is?
groet, Ez
en woon in zuid limburg.
hoeveel werk is het ongeveer om dat lager te vervangen...en zijn er dan meer dingen die je gelijk mee kunt pakken (preventief) als de bak er toch uit is?
groet, Ez