Enkele vragen over de series

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Muddy & Bad series IIa

Enkele vragen over de series

Bericht door Muddy & Bad series IIa »

Ik heb al enkele weken een groot probleem met de seriesIIA. Ik krijg hem totaal niet aan het lopen. Had problemen dat hij niet rustig liep, dus caberateur eraf en schoonmaken. Schoonmaken was niet echt een succes, dus maar een weber aangeschaft. Weber erop gezet en diverse keren proberen te starten. Motor slaat niet aan. Dus hele electronische circuit nagelopen, ja wel vonk, daar kan het dus niet aan liggen. heb nu echt geen idee meer waar het aan kan liggen. Wie wel??

Tevens even aan het kijken geweest na luchtfilters. Ik had er altijd een normaal luchtfilter op zitten. Nu had ik ook nog in de schuur een oliebadfilter liggen. Wat is het verschil, de voor en nadelen. de do's en de don'ts????

mvrg Tijn (die de laro volgende week zaterdag weer klaar moet hebben voor het verslepen van Grolsch tapwagens op zachte ondergrond!!!)
fred101

Re: Enkele vragen over de series

Bericht door fred101 »

oliebad filter is super kost geen enkel vermogen geeft net zoveel lucht door als zonder filter. Als hij met je weber niet loopt dan moet er iets anders fout zijn. Blijft alleen ontsteking over. Hij liep al slecht begreep ik dus dat zou kunnen. Dat hij vonkt buiten in de openlucht wil niet zeggen dat hij dat ook in de motor doet onder hoge druk.
- probeer eens andere bougies.
- geeft de pomp genoeg benzine (slang los bij carb en starten), zit je tank vol is je filter schoon.
- Staat hij op tijd, puntjes op goede maat, nok niet weggesleten, vervroeging werkt nog, geen veertjes weg of iets vast..
- zet er eens een nieuwe condensator in (zou ik als eerste doen)
Als hij benzine/lucht krijgt en een goede vonk op het goede moment geeft dan moet hij lopen. (er van uitgaand dat er geen andere dingen zijn zoals kleppen, nokkenas, compressie enz)

fred101
Serie123

Bericht door Serie123 »

Klinkt als een timingprobleem. Even nazoeken in de werkplaatst boeken voor de juiste afstelling.
Jan Aart

Bericht door Jan Aart »

Tijn,

Lijkt mij ook een timing probleem van de ontsteking lees het hoofdstukje mbt de ontsteking in 1 van de 2 groene boeken die je van mij hebt overgenomen eens even rustig door.

succes

Jan Aart
Henk--------Darwin LW 88

Bericht door Henk--------Darwin LW 88 »

nog ff een slimme,
om te testen of de ontsteking ook onder druk het doet en je niet zeker bent van de carburateur het volgende,
De 1e start en de 2e persoon spuit wat WD 40 direkt in de carburateur, als hij dan gaat lopen dan weet je in ieder geval dat de vonk sterk genoeg is en ga dan verder zoeken in de benzinetoevoer en/of de diverse sfstellingen.

Succes,

Henk..........darwin LW 88 Diesel. (nog wel )
Plaats reactie