HELP Spoed nr. 2

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
michel

HELP Spoed nr. 2

Bericht door michel »

Zie eerder onderwerp.
Maar al het koelwater zit er nog wel alllemaal in. Kan het dan nog steeds de koppakking zijn????

groeten van Michel
Jan Schober

Re: HELP Spoed nr. 2

Bericht door Jan Schober »

je moet nog even zeggen welke vuldop, ik (we) gaan er vanuit dat je je koelwater vuldop bedoeld.

als dat klopt: het kan zijn dat er alleen uitlaatgassen en olie in het koelwatersysteem komen. je moet ook even naar de kleur van de olie kijken, als die een creme (mayonaise) kleur heeft, is het helemaal zeker dat de koppakking stuk is.
(je motor moet dan wel even gelopen hebben, anders is het water afgelopen nacht gewoon naar beneden gezakt)

wat is de kleur van je koelwater, dit zou blauw, groen, rood of een klein beetje bruin moeten zijn, wit is fout. olie er is is ook fout.

het is niet verstandig om hier ver mee te rijden, daar je je motor dan gaat smeren met olie met water, dat is funest.

Groeten Jan Schober
Jan Schober

ps, als je olie de goede kleur heeft, en al je koelwater zit er nog in, zou ik geloof ik nog wel durven rijden, maar rustig, en erg vaak controleren.
weinig vermogen van de motor vragen.

je hebt wel kans dat je kop-vlak beschadigd door de uitlaatgassen die er tussendoor geblazen worden. dus tientallen km's lijkt mij nog steeds niet verstandig.
Je kunt ook zeggen, ik heb er al tientallen km's mee gereden, dus wat maakt het uit.

Groeten Jan,
succes met de reparatie
Roald DI TDI & 3.9V8

Bericht door Roald DI TDI & 3.9V8 »

niks aan toe te voegen (Jan z'n comentaar).
laat voor de zekereid je vuldop van het expansievaatje los/vast zodat je koelsysteem overmatige druk kwijt zodat er niet wat anders opgeblazen wordt, je kan het ook ruiken ,...als je uitlaatgassen ruikt in de buurt of boven het vaatje weet je zeker dat je koppakking lekt het hoeft niet altijd zo te zijn dat er bij een lekke koppakiing ook olie in je koelstysteem komt
Frans

Bericht door Frans »

Jan, als je ook de vorige posting van michel goed gelezen had, kon je weten dat hij er olie via de vuldop uitgooit. Dat kan natuurlijk alleen maar uit de olievuldop zijn.

En Michel het kan zijn dat de koppaking toch kapot is, en wel tussen een cylinder en een oliekanaal, ook kan het zijn dat er gassen langs een zuiger lekken (zuigerveren kapot ) of dat er een gat in een zuiger zit.

Ik zou in iedergeval zeeeeeeer voorzichtig doorrijden en zo snel mogelijk een garage opzoeken.

Frans Bonnes
Marco D90

Bericht door Marco D90 »

Zoals het er nu naar uitziet heb je wel wat te repareren ........ idd toch je koppakking of een blow by (kapotte zuigerveer)......

Ik zou toch proberen Willy Almestrand te bereiken voor hulp (van hem of anders weet hij misschien iemand anders).........

De telefoonnummers staan in de vorige posting.....

Good luck en hou ons op de hoogte

groeten
Marco D90
www.laro90.nl
marco@laro90.nl
Jan Schober

Frans,
dat klopt wel,

maar ik vondt het niet helemaal duidelijk,

bij deze valt er bij het kwartje een stukje verder, als er in het geheel niets aan de hand is met het koelwater, (wat mij logisch lijkt want, dat peil was nog steeds goed)

Dan zou het dus inderdaad of een gebroken zuigerveer of scheur in de voering (gat in de zuiger lijkt mij niet, want dat merk je wel aan het vermogen) kunnen zijn.
of een doorgeslagen koppakking naar een olie kanaal.

Ik ben wel erg nieuwschierig naar de uiteindelijke oorzaak.

Groeten Jan Schober
Marco D90

Bericht door Marco D90 »

dus idd een blow by..........

groeten
Marco D90
Plaats reactie