Het stuur slaat (heel af en toe!?)
Geplaatst: vr 10 jun 2005, 21:47
Beste Prikkers,
Ik voel me haast schuldig, want elke keer stel ik de vraag terwijl ik eigenlijk nooit een antwoord kan geven. Nog! Mijn welgemeende excuses gij wijs-laro-sleutelisten!!!
Dus toch weer een vraag. Heel af en toe (na een hobbel of bobbel) begint het stuur wilt naar links en naar rechts te slaan. Je krijgt het stuur dan wel weer makkelijk onder controle, maar vervelend is het wel. En gevaarlijk misschien ook wel.
In de naslagwerken van defensie kom ik niet verder als dat een wiel los zou zitten of een wiel krom zou zijn. Dat op zich zou al vreemd zijn, want volgens mij moet het wiel (en dus het stuur) dan altijd slingeren. Hoe dan ook heb ik voor de zekerheid natuurlijk wel alle wielen even gecheckt en de voorwielen kon ik beide een heel klein beetje heen en weer bewegen. Je hoorde dan ook een tikje als je op het einde zat. Rechts meer als links. De wielen stonden op dat moment wel naar links gedraaid. Dus alle wielmoeren nagelopen en ... alles zat al vast dus dat kon het niet zijn.
Omdat ik ook even achter het rechtervoorwiel wilde kijken, heb ik de wielen recht naar voren gezet. Het rare was dat toen de speling ineens weg was. Eigenlijk baal ik daarvan, want nu weet ik nog niet wat het was.
Of komt dat schudden/slaan van het stuur wel vaker voor ook als alles goed is? We willen namelijk volgend weekeinde met SAM naar de Ardennen, dus dan moet dat wel goed zijn.
Jullie zeer wijze tips worden zeer op prijs gesteld!
Erskine & Sjantie
SAM 88 LW
Ik voel me haast schuldig, want elke keer stel ik de vraag terwijl ik eigenlijk nooit een antwoord kan geven. Nog! Mijn welgemeende excuses gij wijs-laro-sleutelisten!!!
Dus toch weer een vraag. Heel af en toe (na een hobbel of bobbel) begint het stuur wilt naar links en naar rechts te slaan. Je krijgt het stuur dan wel weer makkelijk onder controle, maar vervelend is het wel. En gevaarlijk misschien ook wel.
In de naslagwerken van defensie kom ik niet verder als dat een wiel los zou zitten of een wiel krom zou zijn. Dat op zich zou al vreemd zijn, want volgens mij moet het wiel (en dus het stuur) dan altijd slingeren. Hoe dan ook heb ik voor de zekerheid natuurlijk wel alle wielen even gecheckt en de voorwielen kon ik beide een heel klein beetje heen en weer bewegen. Je hoorde dan ook een tikje als je op het einde zat. Rechts meer als links. De wielen stonden op dat moment wel naar links gedraaid. Dus alle wielmoeren nagelopen en ... alles zat al vast dus dat kon het niet zijn.
Omdat ik ook even achter het rechtervoorwiel wilde kijken, heb ik de wielen recht naar voren gezet. Het rare was dat toen de speling ineens weg was. Eigenlijk baal ik daarvan, want nu weet ik nog niet wat het was.
Of komt dat schudden/slaan van het stuur wel vaker voor ook als alles goed is? We willen namelijk volgend weekeinde met SAM naar de Ardennen, dus dan moet dat wel goed zijn.
Jullie zeer wijze tips worden zeer op prijs gesteld!
Erskine & Sjantie
SAM 88 LW