Trap door m'n rem!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dunc@n

Trap door m'n rem!

Bericht door Dunc@n »

Vanochtend een spannende ervaring gehad. Onderweg naar het station trap ik door de rem van m'n 109!!!! Bij een tweede poging had ik wel remdruk. Wat kan hier aan de hand zijn?

Groeten
Dunc@n
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: Trap door m'n rem!

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

lucht, of een lekke remleiding/slag/cylinder.

gouw checken.

groet frank

p.s. zit er nog olie in je remoliepotje
Leo

Bericht door Leo »

Iets dergelijks heb ik ook eens meegemaakt..Achteraf bleek dat de rem aanliep waardoor de remvloeistof in de cylinder was gaan koken en ik bij de eerste keer trappen geen remdruk meer had.
Dennis (van Heidi)

Bericht door Dennis (van Heidi) »

Hoeft niet altijd zo spannend te zijn. Soms is versleten remmen voldoende om dit te hebben. Zeker als er verder geen spoor van lekkage te vinden is en er voldoende remvloeistof in het reservoir zit. Dit komt door de 'vrije slag' die de remmen af moeten leggen naar de trommel. Met 1 keer remmen haalt ie het niet, en heb je pas bij de tweede rempoging voldoende afgelegd.

Dennis van Heidi
Crazy Mud

Bericht door Crazy Mud »

Kan inderdaad ook slijtage zijn, door de ruimte tussen de schoen en de trommel is dan de slag te groot om in een keer te overbruggen. Remmen stellen kan voldoende zijn om dit euvel te verhelpen.
wat wel opvallend is dat het in eens gebeurt, bij mijn 88 voel ik het meestal wel aankomen.

Succes.

Peter
Dunc@n

Bericht door Dunc@n »

Ik ben nog vrij nieuw op Landrover gebied, dus ik ken alle kuren nog niet.

Hij sinds ik hem heb al niet echt indrukwekkend (moet ik nog es ff naar kijken), maar altijd beter bij een tweede keer trappen. Opeens was een keer trappen dus niet voldoende meer. Inmiddels ben ik weer veilig thuis gekomen, morgen zal ik de remmen wel ff open trekken om te zien wat hier aan de hand is.

Bedankt voor de info to zover
Duncan
Roald DI TDI & 3.9V8

Bericht door Roald DI TDI & 3.9V8 »

voor afstellen hoeven je trommels er niet af,..eerst maar stellen kijken wat er gebeurt,...geen verbetering dan pas de trommels trekken
Dunc@n

Bericht door Dunc@n »

Vandaag m'n remmen gesteld. Bleek wel nodig! Maar probleem is opgeslost :-)

Ook maar ff de speling uit de achterwiellagers gehaald. Hij rijd weer als nieuw!

Bedankt,
Duncan
Plaats reactie