banden
banden
Hallo lw fanaten en experts
kan ik deze banden op mijn lw leggen om met genoeg grip het terrein te verkennen?
De maat is 600X16 en ze zijn zo goed als nieuw
Ze lagen op een Willy's jeep.
passen ze op de velgen van een Light weight?
Ze staan misschien niet zo mooi, maar beter dan gladde banden.
Mijn huidige banden van Good Year G48 16 inch zijn al behoorlijk ver weg
Met deze jeepbanden denk ik genoeg grip in het terrein te krijgen.
Wie o wie kan mij wat meer zekerheid geven.
ik wacht met smart af
gegroet
Leo Peters
kan ik deze banden op mijn lw leggen om met genoeg grip het terrein te verkennen?
De maat is 600X16 en ze zijn zo goed als nieuw
Ze lagen op een Willy's jeep.
passen ze op de velgen van een Light weight?
Ze staan misschien niet zo mooi, maar beter dan gladde banden.
Mijn huidige banden van Good Year G48 16 inch zijn al behoorlijk ver weg
Met deze jeepbanden denk ik genoeg grip in het terrein te krijgen.
Wie o wie kan mij wat meer zekerheid geven.
ik wacht met smart af
gegroet
Leo Peters
Re: banden
Hoi Leo,
Als ze meer noppen hebben krijg je in ieder geval meer grip. Steekassen zul er niet mee breken standaard maat voor een 88 om een beetje terrein te rijden is 750x16 (ca 15 cm groter in diameter en 7,5 in de breedte)
Zou je deze banden eigenlijk afraden want ze zijn gewoon een beetje aan de kleine kant. 6,50x16 is echt het minimum (om ook nog een klein beetje kruissnelheid op de weg over te houden) ok je bodemvrijheid wordt enorm gereduceerd.
Dus op zoek naar een setje 7,50x16. (even zoekopdrachtje doen en je weet wat er nog meer banden gezegd is..... errug veeeeeeeeel namelijk)
Cheers Bowy
Als ze meer noppen hebben krijg je in ieder geval meer grip. Steekassen zul er niet mee breken standaard maat voor een 88 om een beetje terrein te rijden is 750x16 (ca 15 cm groter in diameter en 7,5 in de breedte)
Zou je deze banden eigenlijk afraden want ze zijn gewoon een beetje aan de kleine kant. 6,50x16 is echt het minimum (om ook nog een klein beetje kruissnelheid op de weg over te houden) ok je bodemvrijheid wordt enorm gereduceerd.
Dus op zoek naar een setje 7,50x16. (even zoekopdrachtje doen en je weet wat er nog meer banden gezegd is..... errug veeeeeeeeel namelijk)
Cheers Bowy
7,00x16 is ook een erg leuke, maar die zijn haast niet tegen een leukere prijs dan 100 euro per band te vinden....Michelins dan.
Jurriaan
Jurriaan
maar waarom "baby" bandjes??
7.5 staat mooi onder elk type Laro en 255/85 nog mooier onder Series's en Defenders.
kleiner dan 7.5 is gewoon een zielig gezicht (vindt ik)
7.5 staat mooi onder elk type Laro en 255/85 nog mooier onder Series's en Defenders.
kleiner dan 7.5 is gewoon een zielig gezicht (vindt ik)
Hallo Leo
ik heb nog wel een goed setje G48 banden
als je interesse hebt moet je maar even bellen of mailen
06-11014634
groeten joris
Hallo Joris
wat vraag je voor je setje banden G48?
Kan ik ermee het terrein in?
ik wacht af
Leo Peters
wat vraag je voor je setje banden G48?
Kan ik ermee het terrein in?
ik wacht af
Leo Peters
Onder mijn S1 80" is 7.5 net te groot en 6.5 net te klein...vandaar de keuze 
Maar nog genoeg tijd voordat de banden echt belangrijk worden. Voorlopig staat 't chassis op z'n kant, dus heeft'ie geen banden nodig maar een bad bij Clemens
Jurriaan

Maar nog genoeg tijd voordat de banden echt belangrijk worden. Voorlopig staat 't chassis op z'n kant, dus heeft'ie geen banden nodig maar een bad bij Clemens

Jurriaan
aahh onder een SI is het weer een heel ander verhaal dan is 6.5>7.0 inderdaad mooi
Leo,
Ik heb nog 4 complete wielen voor je, de velgen moeten geverfd worden, de banden zijn nog heel goed, 7,5 x 16, een modderprofiel. Ze doen 't errug goed in de drek. Reden dat ik ze weg doe is dat ik nu een Range Rover heb, hier passen ze niet onder.
Durk
Ik heb nog 4 complete wielen voor je, de velgen moeten geverfd worden, de banden zijn nog heel goed, 7,5 x 16, een modderprofiel. Ze doen 't errug goed in de drek. Reden dat ik ze weg doe is dat ik nu een Range Rover heb, hier passen ze niet onder.
Durk
Hallo
wat wil je voor je setje hebben?
kun je even een foto naar mij mailen?
ik ben juist op zoek naar drekbanden
wat voor merk is het?
vriendelijke groet
ik wacht af
Leo Peters
wat wil je voor je setje hebben?
kun je even een foto naar mij mailen?