Pagina 1 van 1

Een hele goede morgen :-)

Geplaatst: do 02 jun 2005, 10:43
door Reeg
Een hele goede morgen allemaal.

Gisteren nog even de uitlaat gerepareerd, die was gesneuveld tijdens de motorwissel.
Vandaag de laatste loodjes:
- voetplaten monteren
- koppelingscilinder ontluchten
- stoelen monteren
- tunnel en poken monteren
- ontsteking afstellen
En dan rijden met dat ding :-)
Gisteren eindelijk het echte motorgeluid kunnen horen,
want die kapotte uitlaat overstemde het geheel.
En ik moet zeggen dat het toch weer heel anders klinkt, veelbelovend zelfs.
Zijn er praktisch veel verschillen tussen een 3- en 5- keer gelagerd blok?

Iemand trouwens nog tips om de ontsteking goed af te stellen zonder stroboscooplamp?

Groeten van een blije Reeg ;-)

Re: Een hele goede morgen :-)

Geplaatst: do 02 jun 2005, 11:13
door wilberth
Deed met de 126 altijd het volgende.

Stationair heel laagtoerig stellen en dan met de ontsteking draaien tot hij het snelst loopt. Leek me optimaal. Liep echter op LPG dus eventuele te vroege onsteking was direct te zien aan te snel te warm worden.

Maar goed das weer een benzine advies van een oliestoker dus er komen vast nog zinnigere reacties.

Groet, Wilberth

Re: Een hele goede morgen :-)

Geplaatst: do 02 jun 2005, 11:37
door janzzen
heel goed reeg!

en nu maar passen en meten met het plaatwerk.... ik heb dat gedeelte net achter de rug en op een of andere manier is het een hele klus om alles er weer netjes erin te krijgen.

ontsteking stellen zonder stroboscoop gaat prima meteen lampje. zet de markering op het vliegwiel zo als je hem wil hebben, corresponderend met fire 1 , ga met je rotor huis nu draaien tot het lampje net uitgaat. volgens mij ben je dan al klaar. wel eerst controleren of de contaktpunt afstand goed is. meteen even een drupje olie op de sleper van de contakt punten en jij bent weer helemaal het heertje!

janzzen

Re: Een hele goede morgen :-)

Geplaatst: do 02 jun 2005, 12:28
door Arnoud (blue top series III109
Goed nieuws Reeg.

ik ben dit weekend aan de beurt 'to fire it up'!

enne, ik ben ook meer van de zelfontbranders, Good luck

Re: Een hele goede morgen :-)

Geplaatst: do 02 jun 2005, 17:58
door Dennis (van Heidi)
Dusse.. tot zondag?!

Dennis

Re: Een hele goede morgen :-)

Geplaatst: do 02 jun 2005, 18:31
door Reeg
Hoi Dennis,

Zeker tot zondag.
Ik moet vrijdag en zaterdag nog wel proefrijden om alles goed uit te testen,
maar theoretisch moet het met Land Rover kunnen.

Hoe laat zijn jullie er??

Groeten Reeg

Re: Een hele goede morgen :-)

Geplaatst: vr 03 jun 2005, 01:46
door Arie SIII88Ducktarie

Ola Reeg,

Veel GELUK met je nieuwe blok.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

" praktisch veel verschillen "

Zoek maar eens je aftapkraantje van je koelvloeistof .Kan je lang zoeken ....

Ik weet bij jou 1 ding zeker: Er zullen niet veel boutjes in jouw vooronder vastgeroest zitten.

CU en de groetjes,
Arie

Re: Een hele goede morgen :-)

Geplaatst: vr 03 jun 2005, 02:33
door Bart
Eh afstellen van een ontsteking ????
Gewoon met een priklampje, toch ?

Bart.

Re: Een hele goede morgen :-)

Geplaatst: vr 03 jun 2005, 09:53
door Reeg
Bedankt voor de tips en het medeleven ;-)

Gisteren een klein ritje gemaakt en vanochtend zo'n 25 km naar mun werk.
En hij gaat als de brandweer :-)

Gisteren de ontsteking afgesteld en de ontsteekvolgorde op linksom aangesloten,
foutje bedankt....:0
ik had ze op volgorde rechtsom gezet en dat klinkt toch heel anders ;-)
Ook de aandrijfas nog goed moeten zetten, vergeten :0

De motor is mooi droog gebleven en de verf brandt mooi in.
Alleen de bak is nog niet helemaal lekdicht, maar ja istie wel helemaal lekdicht te krijgen

Zonnige dag verder en Arnoud suc6 kerel!

Groeten Reeg