130/marktplaats

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Mathieu van den Berg

130/marktplaats

Bericht door Mathieu van den Berg »

Op marktplaats staat nu een 130 te koop bij Outland in Zaandam en ik dacht;ook al moet je er binnenkort het gele tarief voor gaan betalen,is dit toch nog niet eens zo erg.
Want je heb toch ook de voordelen van kunnen rijden met 5 tot 6 personen,en een hoop laadruimte ,of zie ik het toch verkeerd.

Gr,She,s real fine my one-0-nine

P.S Betalen kan ik hem toch niet,maar dromen is ook leuk!
Gretl

Re: 130/marktplaats

Bericht door Gretl »

Mathieu,
naar mijn weten wordt de 130 hetzelfde behandelt als alle andere grijskenteken auto's. Dus als particulier gewoon betalen en zakelijk nog de vruchten er van plukken.
Weet overigens niet wat de consequenties zijn als je er een camperunit op zet....?
gr
Toro
Roald DI TDI & 3.9V8

Bericht door Roald DI TDI & 3.9V8 »

is een ex duitse Land Rover experience heb hem al een tijdje zien staan
Mathieu van den Berg

Bericht door Mathieu van den Berg »

Ja,maar met een 130 heb je het voordeel dat je er dan wel met meer dan 3 personen in mag zitten,en dat is bij de anderen modellen niet zo.
4x zoveel houdersschapsbelasting betalen is natuurlijk nooit leuk ,maar met een 130 krijg je dan inder geval dan nog een beetje het idee dat je nog een personen auto rijdt,inplaats van bijvoorbeeld een 110 waar je maximaal met 3 personen in mag,maar ook het gele tarief voor moet betalen.
Volgns mij moet je gewoon de volle mep betalen als je een losse unit hebt,en als je een vaste hebt is ie mischien wel op camperkenteken te krijgen.

Gr,She,s real fine my one-0-nine
Jan Aart

Bericht door Jan Aart »

Mathieu,

Ik droom er ook al een tijdje van. Als ondernemer kan ik grijs blijven rijden, alleen moet ik dan wel een forse bijtelling betalen. T'wordt wel aantrekkelijk als ik een 130 kan vinden die ouder is dan 15 jaar, ik mag dan namelijk bijtelling gaan betalen over de DAGwaarde ipv de NIEUWwaarde.

gr.

Jan Aart

p.s. als je een mooie 130 vind ouder dan 15 jaar mag je me wel tippen !
johan 101

Bericht door johan 101 »

je gaat als het goed is voor geel kenteken betalen maar het blijf een grijs kenteken auto als je um ook op geel kenteken wilt hebben moet je ook nog een zo veel %van de bpm betalen maar dat licht er aan hoe oud de auto is.... ik heb zo iets het blijft en hoop geld maar als je ziet wet je er voor hebt.. ik zou um er niet voor laten staan
groetjes johan
Marco D90

Bericht door Marco D90 »

Is het toevallig die rode..... ??
Roald DI TDI & 3.9V8

jup
Marco D90

Bericht door Marco D90 »

op zich een knappe wagen, heeft al wel wat te verduren gehad
Roald DI TDI & 3.9V8

daar krijgen laro's karakter van
Paul KampeerRover

Bericht door Paul KampeerRover »

Je hoeft geen provinciale opcenten te betalen.
Scheelt toch zo'n 140 euro per kwartaal. De auto moet dan wel aan de grijs-eisen blijven voldoen.

Grijs blijft dus toch voordeliger, zolang je maar niet nieuw koopt. (als particulier)

Gr. Paul
Plaats reactie