zonder (gekeurde) trekhaak naar de RDW?
zonder (gekeurde) trekhaak naar de RDW?
Hallo,
Ik ben mijn auto aan het afslanken ivm de RDW-keuring. Er zit een Brink-trekhaak onder met typeplaatje tot 3500kg. Op het kentekenbewijs staat nu: ongeremd 500kg, oplegger geremd -kg, autonoom geremd 3500kg, middenas geremd 3500kg (gewoon geremd staat niet vermeld). Als ik zonder trekhaak de auto bij de RDW aanlever voor keuring naar kampeerauto (daar komt dan een aantekening over op het kentekenbewijs), zou er dan ook iets weg gehaald worden over het trekgewicht?
gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Ik ben mijn auto aan het afslanken ivm de RDW-keuring. Er zit een Brink-trekhaak onder met typeplaatje tot 3500kg. Op het kentekenbewijs staat nu: ongeremd 500kg, oplegger geremd -kg, autonoom geremd 3500kg, middenas geremd 3500kg (gewoon geremd staat niet vermeld). Als ik zonder trekhaak de auto bij de RDW aanlever voor keuring naar kampeerauto (daar komt dan een aantekening over op het kentekenbewijs), zou er dan ook iets weg gehaald worden over het trekgewicht?
gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Re: zonder (gekeurde) trekhaak naar de RDW?
Hoi
Ik ben de afgelopen weken 2 keer met een RR (±1979) voor de keuring grijs -> geel geweest, beide met hetzelfde trekhaaktypeplaatje Op mijn verzoek van een trekkend gewicht heb ik op de eerste RR 2000 kg gekregen, op de tweede RR met veel moeite 3500 kg. Beide keurmeensters hebben de trekhaak niet bekeken/gezien. Ik ga er dus vanuit dat ze bij jou gewoon de gegevens van het oude kentekenbewijs overnemen.
groet Frank
Ik ben de afgelopen weken 2 keer met een RR (±1979) voor de keuring grijs -> geel geweest, beide met hetzelfde trekhaaktypeplaatje Op mijn verzoek van een trekkend gewicht heb ik op de eerste RR 2000 kg gekregen, op de tweede RR met veel moeite 3500 kg. Beide keurmeensters hebben de trekhaak niet bekeken/gezien. Ik ga er dus vanuit dat ze bij jou gewoon de gegevens van het oude kentekenbewijs overnemen.
groet Frank
Re: zonder (gekeurde) trekhaak naar de RDW?
Hallo,
ik kom net bij de rdw vandaan, ook voor camperkenteken (trouwens goedgekeurd!). Auto had geen trekhaak, is niet naar gekeken, wordt gewoon overgenomen op nieuw kentekenbewijs. (heb ik speciaal naar gevraagd)
De keuring was niet meer dan een controle of het wel de auto van de papieren is (kenteken, chassisnummer, spoorbreedte en wielbasis) en de inrichting wordt bekeken. Stelt dus niet veel voor.
Alleen voor het betalen van de rest-BPM heb je nogal wat gegevens nodig, dus moet ik vanmiddag nog maar eens terug. Nu eerst eens op zoek naar een catalogusprijs van m'n auto.
Succes met keuren,
groet
Hans
ik kom net bij de rdw vandaan, ook voor camperkenteken (trouwens goedgekeurd!). Auto had geen trekhaak, is niet naar gekeken, wordt gewoon overgenomen op nieuw kentekenbewijs. (heb ik speciaal naar gevraagd)
De keuring was niet meer dan een controle of het wel de auto van de papieren is (kenteken, chassisnummer, spoorbreedte en wielbasis) en de inrichting wordt bekeken. Stelt dus niet veel voor.
Alleen voor het betalen van de rest-BPM heb je nogal wat gegevens nodig, dus moet ik vanmiddag nog maar eens terug. Nu eerst eens op zoek naar een catalogusprijs van m'n auto.
Succes met keuren,
groet
Hans
Re: zonder (gekeurde) trekhaak naar de RDW?
Heb je foto's en/of een beschrijving?
Ik ben benieuwd of de naleving van de eisen strenger worden gecontroleerd t.o.v. de aankondiging afschaffing grijs kenteken.(aug. 2004)Onze 110 is net voor die aankondiging goedgekeurd.
Gr. Paul
Ik ben benieuwd of de naleving van de eisen strenger worden gecontroleerd t.o.v. de aankondiging afschaffing grijs kenteken.(aug. 2004)Onze 110 is net voor die aankondiging goedgekeurd.
Gr. Paul
Re: zonder (gekeurde) trekhaak naar de RDW?
Ondertussen de 'oud'waarde weten te achterhalen bij de importeur, deze faxen even een prijslijst van de prijzen uit 1991.
Trouwens wel aan te raden om niet de gegevens van de douane zelf te gebruiken, zij hebben alleen de nieuwwaarde van een 110 county van 1991 en komen op een nettoprijs van € 26337 uit. Navraag bij de importeur levert me de prijs van € 19449 op... Scheelt me wat BPM...
De keuring van de RDW stelde echt niets voor, hoefde zelfs m'n hefdak niet omhoog te zetten...
Ik denk dat ik wel een keertje gecontroleerd ga worden door de belastingdienst/douane, die zullen wel strenger gaan controleren.
groet
Hans
Trouwens wel aan te raden om niet de gegevens van de douane zelf te gebruiken, zij hebben alleen de nieuwwaarde van een 110 county van 1991 en komen op een nettoprijs van € 26337 uit. Navraag bij de importeur levert me de prijs van € 19449 op... Scheelt me wat BPM...
De keuring van de RDW stelde echt niets voor, hoefde zelfs m'n hefdak niet omhoog te zetten...
Ik denk dat ik wel een keertje gecontroleerd ga worden door de belastingdienst/douane, die zullen wel strenger gaan controleren.
groet
Hans
Re: zonder (gekeurde) trekhaak naar de RDW?
Dank, Ik hoop met de weging nog een klasse lager te kunnen. Ik heb de nieuwwaarde ook bij de importeur nagevraagd. Mijn auto betreft een mariniers-110 uit '89 met een 2.5-na-motor. In dat jaar werden alleen maar TD's verkocht, en daarvan is de nieuwprijs natuurlijk hoger. Ik ben van plan om de meest recente nieuwwaarde van een 2.5n, die is uit '87, op te geven.
Heeft de Douane ook gelijk naar de auto gekeken voor het kwart-tarief? of moet dat later? En wat is de basis v.d. auto? een pick-up?
gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Heeft de Douane ook gelijk naar de auto gekeken voor het kwart-tarief? of moet dat later? En wat is de basis v.d. auto? een pick-up?
gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Re: zonder (gekeurde) trekhaak naar de RDW?
Hoi Chris,
heb je al een datum gepland?
Bob
heb je al een datum gepland?
Bob
Re: zonder (gekeurde) trekhaak naar de RDW?
Hallo Chris,
Als je voor de keuring gaat, zorg dan dat je voor de douane de papieren bij je hebt om aan te tonen wat de waarde van je auto was. Ik wist dit niet en had het dus niet bij me, en kon rustig even naar huis om het te regelen. Importeur gebeld om het bescheiden te faxen, maar de fax kwam niet helemaal helder door. Douane beambte heeft alsnog de importeur gebeld om het na te vragen. Hierna werd de BPM aangifte wel geaccepteerd.
De beambte heeft niet meer dan een vluchtige blik geworpen in de auto (niks gemeten, hefdak niet omhoog) en de zaak was rond.
Om in aanmerking te komen voor het kwart-tarief moet je zelf nog een aanvraag doen bij de belastingdienst, (dit gaat dus niet automatisch, dat zou te makkelijk zijn, want leuker willen ze het niet maken...) Kijk even op
[www.belastingdienst.nl]
De basis van mijn auto is een 110 HCPU 200 Tdi
Mocht je nog wat vragen hebben, hoor ik het wel,
Groetjes en succes
Hans
Als je voor de keuring gaat, zorg dan dat je voor de douane de papieren bij je hebt om aan te tonen wat de waarde van je auto was. Ik wist dit niet en had het dus niet bij me, en kon rustig even naar huis om het te regelen. Importeur gebeld om het bescheiden te faxen, maar de fax kwam niet helemaal helder door. Douane beambte heeft alsnog de importeur gebeld om het na te vragen. Hierna werd de BPM aangifte wel geaccepteerd.
De beambte heeft niet meer dan een vluchtige blik geworpen in de auto (niks gemeten, hefdak niet omhoog) en de zaak was rond.
Om in aanmerking te komen voor het kwart-tarief moet je zelf nog een aanvraag doen bij de belastingdienst, (dit gaat dus niet automatisch, dat zou te makkelijk zijn, want leuker willen ze het niet maken...) Kijk even op
[www.belastingdienst.nl]
De basis van mijn auto is een 110 HCPU 200 Tdi
Mocht je nog wat vragen hebben, hoor ik het wel,
Groetjes en succes
Hans